AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00212337" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00212337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0302/" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0302/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?
Popis výsledku v původním jazyce
Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.
Název v anglickém jazyce
AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?
Popis výsledku anglicky
Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
0302
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
16-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—