Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00212337" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00212337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0302/" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0302/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.

  • Název v anglickém jazyce

    AN EYE TRACKING SYSTEM: TOWARDS APPLICATIONS IN MARKETING?

  • Popis výsledku anglicky

    Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    0302

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    16-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus