Improved Chances for Entering Technical Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00206267" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00206267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2013.6576494" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2013.6576494</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2013.6576494" target="_blank" >10.1109/EAEEIE.2013.6576494</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improved Chances for Entering Technical Universities
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years we have been facing substantial decrease in the number of young people who are interested in study at technical universities, including the branches of electrical and information engineering. One of the promising ways is establishing of close contacts with secondary schools, or even directly with their students. Our objective is to win their interest and motivate them, so that they decide to study technical disciplines. The paper uses an example of a case study to describe possible waysfor increasing of secondary students? interest in studying at technical universities and provides some interesting results of their pilot testing.
Název v anglickém jazyce
Improved Chances for Entering Technical Universities
Popis výsledku anglicky
In recent years we have been facing substantial decrease in the number of young people who are interested in study at technical universities, including the branches of electrical and information engineering. One of the promising ways is establishing of close contacts with secondary schools, or even directly with their students. Our objective is to win their interest and motivate them, so that they decide to study technical disciplines. The paper uses an example of a case study to describe possible waysfor increasing of secondary students? interest in studying at technical universities and provides some interesting results of their pilot testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 24th EAEEIE Annual Conference
ISBN
978-1-4799-0043-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
16-21
Název nakladatele
Technical University of Crete
Místo vydání
Chania
Místo konání akce
Chania
Datum konání akce
30. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000332827800004