Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient GPU-based Decompression of BTF Data Compressed using Multi-Level Vector Quantization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00211050" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00211050 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cescg.org/CESCG-2013/papers/Egert-Efficient_GPU-based_Decompression_of_BTF_Data_Compressed_using_Multi-Level_Vector_Quantization.pdf" target="_blank" >http://www.cescg.org/CESCG-2013/papers/Egert-Efficient_GPU-based_Decompression_of_BTF_Data_Compressed_using_Multi-Level_Vector_Quantization.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient GPU-based Decompression of BTF Data Compressed using Multi-Level Vector Quantization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main drawbacks of Bidirectional Texture Function (BTF), as a method of capturing realistic and accurate real-world material appearance, is the resulting size of the measured data set. Several lossy methods to compress the data were proposed over the years to cope with this problem. To efficiently use the compressed data an appropriate decompression algorithms are also needed, allowing fast random synthesis of BTF data without the need to reconstruct the whole BTF back to its original representation. One of such methods based on multi-level vector quantization and providing both good compression ratio and random access from the compressed data was proposed by Havran et al. in 2010. In this paper, we would like to share our experience with writing a GPU based implementation of the decompression part of the aforementioned method. Our goal was to evaluate the implementation difficulty, as well as the resulting performance and suitability of the algorithm for real-time use.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient GPU-based Decompression of BTF Data Compressed using Multi-Level Vector Quantization

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main drawbacks of Bidirectional Texture Function (BTF), as a method of capturing realistic and accurate real-world material appearance, is the resulting size of the measured data set. Several lossy methods to compress the data were proposed over the years to cope with this problem. To efficiently use the compressed data an appropriate decompression algorithms are also needed, allowing fast random synthesis of BTF data without the need to reconstruct the whole BTF back to its original representation. One of such methods based on multi-level vector quantization and providing both good compression ratio and random access from the compressed data was proposed by Havran et al. in 2010. In this paper, we would like to share our experience with writing a GPU based implementation of the decompression part of the aforementioned method. Our goal was to evaluate the implementation difficulty, as well as the resulting performance and suitability of the algorithm for real-time use.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2413" target="_blank" >GAP202/12/2413: Optimální algoritmy pro syntézu obrazu</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th Central European Seminar on Computer Graphics

  • ISBN

    978-3-9502533-5-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Computer Graphics and Algorithms

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    28. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku