Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221435" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2014short/131-134.pdf.abstract.pdf" target="_blank" >http://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2014short/131-134.pdf.abstract.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL
Popis výsledku v původním jazyce
Bidirectional Texture Function (BTF) as an effective visual fidelity representation of surface appearance is becoming more and more widely used. In this paper we report on contributions to BTF data compression for multi-level vector quantization. We describe novel decompositions that improve the compression ratio by 15% in comparison with the original method, without loss of visual quality. Further, we show how for offline storage the compression ratio can be increased by 33% in total by Huffman coding.We also show that efficient parallelization of the vector quantization algorithm in OpenCL can reduce the compression time by factor of 9 on a GPU. The results for the new compression algorithm are shown on six low dynamic range BTFs and four high dynamic range publicly available BTF samples. Our method allows for real time synthesis on a GPU.
Název v anglickém jazyce
Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL
Popis výsledku anglicky
Bidirectional Texture Function (BTF) as an effective visual fidelity representation of surface appearance is becoming more and more widely used. In this paper we report on contributions to BTF data compression for multi-level vector quantization. We describe novel decompositions that improve the compression ratio by 15% in comparison with the original method, without loss of visual quality. Further, we show how for offline storage the compression ratio can be increased by 33% in total by Huffman coding.We also show that efficient parallelization of the vector quantization algorithm in OpenCL can reduce the compression time by factor of 9 on a GPU. The results for the new compression algorithm are shown on six low dynamic range BTFs and four high dynamic range publicly available BTF samples. Our method allows for real time synthesis on a GPU.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Pacific Graphics 2014
ISBN
978-3-905674-73-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
131-134
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Seoul
Datum konání akce
8. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—