Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221435" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2014short/131-134.pdf.abstract.pdf" target="_blank" >http://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2014short/131-134.pdf.abstract.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bidirectional Texture Function (BTF) as an effective visual fidelity representation of surface appearance is becoming more and more widely used. In this paper we report on contributions to BTF data compression for multi-level vector quantization. We describe novel decompositions that improve the compression ratio by 15% in comparison with the original method, without loss of visual quality. Further, we show how for offline storage the compression ratio can be increased by 33% in total by Huffman coding.We also show that efficient parallelization of the vector quantization algorithm in OpenCL can reduce the compression time by factor of 9 on a GPU. The results for the new compression algorithm are shown on six low dynamic range BTFs and four high dynamic range publicly available BTF samples. Our method allows for real time synthesis on a GPU.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel BTF Compression with Multi-Level Vector Quantization in OpenCL

  • Popis výsledku anglicky

    Bidirectional Texture Function (BTF) as an effective visual fidelity representation of surface appearance is becoming more and more widely used. In this paper we report on contributions to BTF data compression for multi-level vector quantization. We describe novel decompositions that improve the compression ratio by 15% in comparison with the original method, without loss of visual quality. Further, we show how for offline storage the compression ratio can be increased by 33% in total by Huffman coding.We also show that efficient parallelization of the vector quantization algorithm in OpenCL can reduce the compression time by factor of 9 on a GPU. The results for the new compression algorithm are shown on six low dynamic range BTFs and four high dynamic range publicly available BTF samples. Our method allows for real time synthesis on a GPU.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Pacific Graphics 2014

  • ISBN

    978-3-905674-73-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    131-134

  • Název nakladatele

    Eurographics Association

  • Místo vydání

    Aire-la-Ville

  • Místo konání akce

    Seoul

  • Datum konání akce

    8. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku