Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementing a Wall-In Building Placement in StarCraft with Declarative Programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213237" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://arxiv.org/abs/1306.4460" target="_blank" >http://arxiv.org/abs/1306.4460</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementing a Wall-In Building Placement in StarCraft with Declarative Programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In real-time strategy games like StarCraft, skilled players often block the entrance to their base with buildings to prevent the opponent's units from getting inside. This technique, called "walling-in", is a vital part of player's skill set, allowing him to survive early aggression. However, current artificial players (bots) do not possess this skill, due to numerous inconveniences surfacing during its implementation in imperative languages like C++ or Java. In this text, written as a guide for bot programmers, we address the problem of finding an appropriate building placement that would block the entrance to player's base, and present a ready to use declarative solution employing the paradigm of answer set programming (ASP). We also encourage the readers to experiment with different declarative approaches to this problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementing a Wall-In Building Placement in StarCraft with Declarative Programming

  • Popis výsledku anglicky

    In real-time strategy games like StarCraft, skilled players often block the entrance to their base with buildings to prevent the opponent's units from getting inside. This technique, called "walling-in", is a vital part of player's skill set, allowing him to survive early aggression. However, current artificial players (bots) do not possess this skill, due to numerous inconveniences surfacing during its implementation in imperative languages like C++ or Java. In this text, written as a guide for bot programmers, we address the problem of finding an appropriate building placement that would block the entrance to player's base, and present a ready to use declarative solution employing the paradigm of answer set programming (ASP). We also encourage the readers to experiment with different declarative approaches to this problem.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    17

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze