Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213277" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ijcai.org/papers13/contents.php" target="_blank" >http://ijcai.org/papers13/contents.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games
Popis výsledku v původním jazyce
We focus on solving two-player zero-sum extensive-form games with perfect information and simultaneous moves. In these games, both players fully observe the current state of the game where they simultaneously make a move determining the next state of thegame. We solve these games by a novel algorithm that relies on two components: (1) it iteratively solves the games that correspond to a single simultaneous move using a double-oracle method, and (2) it prunes the states of the game using bounds on the sub-game values obtained by the classical Alpha-Beta search on a serialized variant of the game. We experimentally evaluate our algorithm on the Goofspiel card game, a pursuit-evasion game, and randomly generated games. The results show that our novel algorithm typically provides significant running-time improvements and reduction in the number of evaluated nodes compared to the full search algorithm.
Název v anglickém jazyce
Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games
Popis výsledku anglicky
We focus on solving two-player zero-sum extensive-form games with perfect information and simultaneous moves. In these games, both players fully observe the current state of the game where they simultaneously make a move determining the next state of thegame. We solve these games by a novel algorithm that relies on two components: (1) it iteratively solves the games that correspond to a single simultaneous move using a double-oracle method, and (2) it prunes the states of the game using bounds on the sub-game values obtained by the classical Alpha-Beta search on a serialized variant of the game. We experimentally evaluate our algorithm on the Goofspiel card game, a pursuit-evasion game, and randomly generated games. The results show that our novel algorithm typically provides significant running-time improvements and reduction in the number of evaluated nodes compared to the full search algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Twenty-Third International Joint Conference on Artificial Intelligence
ISBN
978-1-57735-633-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
48-54
Název nakladatele
AAAI Press
Místo vydání
Menlo Park, California
Místo konání akce
Beijing
Datum konání akce
3. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—