Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213277" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijcai.org/papers13/contents.php" target="_blank" >http://ijcai.org/papers13/contents.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We focus on solving two-player zero-sum extensive-form games with perfect information and simultaneous moves. In these games, both players fully observe the current state of the game where they simultaneously make a move determining the next state of thegame. We solve these games by a novel algorithm that relies on two components: (1) it iteratively solves the games that correspond to a single simultaneous move using a double-oracle method, and (2) it prunes the states of the game using bounds on the sub-game values obtained by the classical Alpha-Beta search on a serialized variant of the game. We experimentally evaluate our algorithm on the Goofspiel card game, a pursuit-evasion game, and randomly generated games. The results show that our novel algorithm typically provides significant running-time improvements and reduction in the number of evaluated nodes compared to the full search algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Double-Oracle Method and Serialized Alpha-Beta Search for Pruning in Simultaneous Move Games

  • Popis výsledku anglicky

    We focus on solving two-player zero-sum extensive-form games with perfect information and simultaneous moves. In these games, both players fully observe the current state of the game where they simultaneously make a move determining the next state of thegame. We solve these games by a novel algorithm that relies on two components: (1) it iteratively solves the games that correspond to a single simultaneous move using a double-oracle method, and (2) it prunes the states of the game using bounds on the sub-game values obtained by the classical Alpha-Beta search on a serialized variant of the game. We experimentally evaluate our algorithm on the Goofspiel card game, a pursuit-evasion game, and randomly generated games. The results show that our novel algorithm typically provides significant running-time improvements and reduction in the number of evaluated nodes compared to the full search algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Twenty-Third International Joint Conference on Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-1-57735-633-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    48-54

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Menlo Park, California

  • Místo konání akce

    Beijing

  • Datum konání akce

    3. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku