Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém pro předcházení kolizním situacím při letu ultra lehkých letadel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00212368" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00212368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.agents.cz/projects/safefly" target="_blank" >http://www.agents.cz/projects/safefly</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém pro předcházení kolizním situacím při letu ultra lehkých letadel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Systém plánuje letové trajektorie ultra lehkých letounů, které se vyhýbají terénním překážkám, bezletovým zónám a kolizím s okolními letouny. Je založen na algoritmech pro trajektoriální plánování s omezeními na možné manévry dané minimálním poloměrem točení, maximálním zrychlením, stoupáním apod. Dále je založen na vyjednávání změn trajektorií s kooperujícími letouny a extrapolaci letové trajektorie a jejímu vyhýbání se u letounů nekooperujících. Tyto naplánované trajektorie je pak možné buď zobrazit pilotovi jako doporučení, nebo je lze nahrát do paubního autopilotu (pokud je přítomen) pro vykonávání.

  • Název v anglickém jazyce

    System for collision prevention of light sport aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    System is responsible for flight trajectory planning of light sport aircraft that avoids terrain obstacles, no-flight zones and collisions with other aircraft. It is based on algorithms for trajectory planning with constrains on applicable maneuvers given by the minimal turn radius, maximal acceleration, ascending rate and so on. Further it is based on negotiations of flight plan changes with cooperating aircraft and on extrapolation of the trajectory and its avoidance in case of non-cooperative aircraft. These planned collision-free trajectories can be then visualized to the pilot as a recommendation or they can be uploaded to the on-board autopilot (if present) for execution.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetrické systémy a řídící algoritmy pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů