Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00217523" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00217523 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26230/14:PU111956

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/ink-and-ray.html" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/ink-and-ray.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2591011" target="_blank" >10.1145/2591011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a new approach for generating global illumination renderings of hand-drawn characters using only a small set of simple annotations. Our system exploits the concept of bas-relief sculptures, making it possible to generate 3D proxies suitable for rendering without requiring side-views or extensive user input. We formulate an optimization process that automatically constructs approximate geometry sufficient to evoke the impression of a consistent 3D shape. The resulting renders provide the richer stylization capabilities of 3D global illumination while still retaining the 2D hand-drawn look-and-feel. We demonstrate our approach on a varied set of hand-drawn images and animations, showing that even in comparison to ground-truth renderings of full 3D objects, our bas-relief approximation is able to produce convincing global illumination effects, including self-shadowing, glossy reflections, and diffuse color bleeding.

  • Název v anglickém jazyce

    Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters

  • Popis výsledku anglicky

    We present a new approach for generating global illumination renderings of hand-drawn characters using only a small set of simple annotations. Our system exploits the concept of bas-relief sculptures, making it possible to generate 3D proxies suitable for rendering without requiring side-views or extensive user input. We formulate an optimization process that automatically constructs approximate geometry sufficient to evoke the impression of a consistent 3D shape. The resulting renders provide the richer stylization capabilities of 3D global illumination while still retaining the 2D hand-drawn look-and-feel. We demonstrate our approach on a varied set of hand-drawn images and animations, showing that even in comparison to ground-truth renderings of full 3D objects, our bas-relief approximation is able to produce convincing global illumination effects, including self-shadowing, glossy reflections, and diffuse color bleeding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics (TOG)

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000335009900004

  • EID výsledku v databázi Scopus