Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00217523" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00217523 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26230/14:PU111956
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/ink-and-ray.html" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/ink-and-ray.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2591011" target="_blank" >10.1145/2591011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters
Popis výsledku v původním jazyce
We present a new approach for generating global illumination renderings of hand-drawn characters using only a small set of simple annotations. Our system exploits the concept of bas-relief sculptures, making it possible to generate 3D proxies suitable for rendering without requiring side-views or extensive user input. We formulate an optimization process that automatically constructs approximate geometry sufficient to evoke the impression of a consistent 3D shape. The resulting renders provide the richer stylization capabilities of 3D global illumination while still retaining the 2D hand-drawn look-and-feel. We demonstrate our approach on a varied set of hand-drawn images and animations, showing that even in comparison to ground-truth renderings of full 3D objects, our bas-relief approximation is able to produce convincing global illumination effects, including self-shadowing, glossy reflections, and diffuse color bleeding.
Název v anglickém jazyce
Ink-and-Ray: Bas-Relief Meshes for Adding Global Illumination Effects to Hand-Drawn Characters
Popis výsledku anglicky
We present a new approach for generating global illumination renderings of hand-drawn characters using only a small set of simple annotations. Our system exploits the concept of bas-relief sculptures, making it possible to generate 3D proxies suitable for rendering without requiring side-views or extensive user input. We formulate an optimization process that automatically constructs approximate geometry sufficient to evoke the impression of a consistent 3D shape. The resulting renders provide the richer stylization capabilities of 3D global illumination while still retaining the 2D hand-drawn look-and-feel. We demonstrate our approach on a varied set of hand-drawn images and animations, showing that even in comparison to ground-truth renderings of full 3D objects, our bas-relief approximation is able to produce convincing global illumination effects, including self-shadowing, glossy reflections, and diffuse color bleeding.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics (TOG)
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000335009900004
EID výsledku v databázi Scopus
—