Oblique Wing: Future Generation Transonic Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00218488" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00218488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://waset.org/publications/9998186" target="_blank" >http://waset.org/publications/9998186</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Oblique Wing: Future Generation Transonic Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The demand for efficient transonic transport has been growing every day and may turn out to be the most pressed innovation in coming years. Oblique wing configuration was proposed as an alternative to conventional wing configuration for supersonic and transonic passenger aircraft due to its aerodynamic advantages. This paper re-demonstrates the aerodynamic advantages of oblique wing configuration using open source CFD code. The aerodynamic data were generated using Panel Method. Results show that Oblique Wing concept with elliptical wing planform offers a significant reduction in drag at transonic and supersonic speeds and approximately twice the lift distribution compared to conventional operating aircrafts. The paper also presents a preliminary conceptual aircraft sizing which can be used for further experimental analysis.
Název v anglickém jazyce
Oblique Wing: Future Generation Transonic Aircraft
Popis výsledku anglicky
The demand for efficient transonic transport has been growing every day and may turn out to be the most pressed innovation in coming years. Oblique wing configuration was proposed as an alternative to conventional wing configuration for supersonic and transonic passenger aircraft due to its aerodynamic advantages. This paper re-demonstrates the aerodynamic advantages of oblique wing configuration using open source CFD code. The aerodynamic data were generated using Panel Method. Results show that Oblique Wing concept with elliptical wing planform offers a significant reduction in drag at transonic and supersonic speeds and approximately twice the lift distribution compared to conventional operating aircrafts. The paper also presents a preliminary conceptual aircraft sizing which can be used for further experimental analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World Academy of Science, Engineering and Technology
ISSN
1307-6892
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
75-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—