Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221074" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0027/uv027178.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0027/uv027178.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento užitný vzor popisuje telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů. Systém je schopný automaticky detekovat další letouny ve svém okolí na základě (i) komunikace s letouny vybavenými stejným systémem a (ii) detekce okolních letounů prostřednictvím radio-telemetrických zařízení. Funkcionalita palubního zařízení EFIS/EMS typu glass cockpit je rozšířena o schopnost detekce kolizních situací a predikci těchto situací ve střednědobém horizontu. Tato detekce je založena navzájemné výměně letových trajektorií mezi letouny v případě vybavení stejným typem telemetrického systému a na základě predikce trajektorie v ostatních případech. Návrh řešení kolizní situace je pilotovi prezentován prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní.

  • Název v anglickém jazyce

    Telemetric system for increasing safety of operation of ultralight airplanes

  • Popis výsledku anglicky

    This utility model describes a telemetric system which increases operation safety of light sport aircraft. System is capable of autonomous detection of other aircraft within its proximity base on (i) communication with other airplanes equipped with the same system and (ii) detection of other airplanes using the radio-telemetric devices. On-board EFIS/EMS glass cockpit device is extended with collision detection algorithms predicting these situations in mid-term time horizon. This detection is based on mutual exchange of flight trajectories between airplanes in case of airplanes equipped with same telemetric systems or based on trajectory prediction in other cases. Suggested solution of the collision is presented to the pilot using the graphical user interface.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetrické systémy a řídící algoritmy pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    27178

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická; F AIR spol. s r.o.; TL elektronic a.s.

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence