Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deep Versus Broad Knowledge in Interdisciplinary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00224019" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00224019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2014.6879387" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2014.6879387</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE.2014.6879387" target="_blank" >10.1109/EAEEIE.2014.6879387</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deep Versus Broad Knowledge in Interdisciplinary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development in interdisciplinary areas has become faster in recent decades and encompasses many fields. Specialists in individual fields naturally regard their own area for the most important one. This brings quite frequently tension to discussions aboutnew curricula development or restructuring existing curricula. However, we have to keep in mind that the curricula has limited number of courses, should be studied in limited time and it is impossible to think that students become experts in all studiedfields. We discussed and analysed these issues many times in EAEEIE, various projects and with experts from the industry and other areas where the graduates find their jobs. The conclusion we agreed on is that in particular in engineering the study mustnot be separated from reality and real-life applications. In the paper we will discuss these issues in more detail and show on the case of computer science courses and biomedical engineering program how difficult is to define properly th

  • Název v anglickém jazyce

    Deep Versus Broad Knowledge in Interdisciplinary Education

  • Popis výsledku anglicky

    Development in interdisciplinary areas has become faster in recent decades and encompasses many fields. Specialists in individual fields naturally regard their own area for the most important one. This brings quite frequently tension to discussions aboutnew curricula development or restructuring existing curricula. However, we have to keep in mind that the curricula has limited number of courses, should be studied in limited time and it is impossible to think that students become experts in all studiedfields. We discussed and analysed these issues many times in EAEEIE, various projects and with experts from the industry and other areas where the graduates find their jobs. The conclusion we agreed on is that in particular in engineering the study mustnot be separated from reality and real-life applications. In the paper we will discuss these issues in more detail and show on the case of computer science courses and biomedical engineering program how difficult is to define properly th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 25th Annual Conference of European Association for Education in Electrical and Information Engineering

  • ISBN

    978-1-4799-4205-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    61-64

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Cesme

  • Datum konání akce

    30. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345865400016