LazyFluids: Appearance Transfer for Fluid Animations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00230740" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00230740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/lazyfluids" target="_blank" >http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/lazyfluids</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2766983" target="_blank" >10.1145/2766983</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LazyFluids: Appearance Transfer for Fluid Animations
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we present a novel approach to appearance transfer for fluid animations based on flow-guided texture synthesis. In contrast to common practice where pre-captured sets of fluid elements are combined in order to achieve desired motion and look, we bring the possibility of fine-tuning motion properties in advance using CG techniques, and then transferring the desired look from a selected appearance exemplar. We demonstrate that such a practical workflow cannot be simply implemented using current state-of-the-art techniques, analyze what the main obstacles are, and propose a solution to resolve them. In addition, we extend the algorithm to allow for synthesis with rich boundary effects and video exemplars. Finally, we present numerous resultsthat demonstrate the versatility of the proposed approach.
Název v anglickém jazyce
LazyFluids: Appearance Transfer for Fluid Animations
Popis výsledku anglicky
In this paper we present a novel approach to appearance transfer for fluid animations based on flow-guided texture synthesis. In contrast to common practice where pre-captured sets of fluid elements are combined in order to achieve desired motion and look, we bring the possibility of fine-tuning motion properties in advance using CG techniques, and then transferring the desired look from a selected appearance exemplar. We demonstrate that such a practical workflow cannot be simply implemented using current state-of-the-art techniques, analyze what the main obstacles are, and propose a solution to resolve them. In addition, we extend the algorithm to allow for synthesis with rich boundary effects and video exemplars. Finally, we present numerous resultsthat demonstrate the versatility of the proposed approach.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics (TOG)
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000358786600058
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84945202177