Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHC+RT: Coherent Hierarchical Culling for Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00231364" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00231364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12582" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12582</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12582" target="_blank" >10.1111/cgf.12582</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHC+RT: Coherent Hierarchical Culling for Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a new technique for in-core and out-of-core GPU ray tracing using a generalization of hierarchical occlusion culling in the style of the CHC++ method. Our method exploits the rasterization pipeline and hardware occlusion queries in order to create coherent batches of work for localized shader-based ray tracing kernels. By combining hierarchies in both ray space and object space, the method is able to share intermediate traversal results among multiple rays. We exploit temporal coherence amongsimilar ray sets between frames and also within the given frame. A suitable management of the current visibility state makes it possible to benefit from occlusion culling for less coherent ray types like diffuse reflections. Since large scenes are stilla challenge for modern GPU ray tracers, our method is most useful for scenes with medium to high complexity, especially since our method inherently supports ray tracing highly complex scenes that do not fit in GPU memory. For in-core sce

  • Název v anglickém jazyce

    CHC+RT: Coherent Hierarchical Culling for Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a new technique for in-core and out-of-core GPU ray tracing using a generalization of hierarchical occlusion culling in the style of the CHC++ method. Our method exploits the rasterization pipeline and hardware occlusion queries in order to create coherent batches of work for localized shader-based ray tracing kernels. By combining hierarchies in both ray space and object space, the method is able to share intermediate traversal results among multiple rays. We exploit temporal coherence amongsimilar ray sets between frames and also within the given frame. A suitable management of the current visibility state makes it possible to benefit from occlusion culling for less coherent ray types like diffuse reflections. Since large scenes are stilla challenge for modern GPU ray tracers, our method is most useful for scenes with medium to high complexity, especially since our method inherently supports ray tracing highly complex scenes that do not fit in GPU memory. For in-core sce

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2413" target="_blank" >GAP202/12/2413: Optimální algoritmy pro syntézu obrazu</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    537-548

  • Kód UT WoS článku

    000358326600051

  • EID výsledku v databázi Scopus