Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00239903" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00239903 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/16:00239903
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka
Popis výsledku v původním jazyce
The Blanka Tunnel Complex, which is a part of the Prague City Ring, was opened to traffic in September 2015. It is the longest road tunnel in the Czech Republic and the longest city tunnel in Central Europe, with the total length of more than 6 km and several connected grade separated junctions. The system of fire ventilation in the Blanka tunnel is relatively complex, since there is the semi-transverse system of ventilation and several ways of smoke extraction. The paper presents design and implementation of the PI controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel. The design of PI controller was performed using two different methods - Ziegler Nichols and Root locus. The paper includes comparison of these methods as well. The paper also presents results from complex examinations in the Blanka tunnel, which were held before opening of the tunnel to traffic.
Název v anglickém jazyce
Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka
Popis výsledku anglicky
The Blanka Tunnel Complex, which is a part of the Prague City Ring, was opened to traffic in September 2015. It is the longest road tunnel in the Czech Republic and the longest city tunnel in Central Europe, with the total length of more than 6 km and several connected grade separated junctions. The system of fire ventilation in the Blanka tunnel is relatively complex, since there is the semi-transverse system of ventilation and several ways of smoke extraction. The paper presents design and implementation of the PI controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel. The design of PI controller was performed using two different methods - Ziegler Nichols and Root locus. The paper includes comparison of these methods as well. The paper also presents results from complex examinations in the Blanka tunnel, which were held before opening of the tunnel to traffic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0091" target="_blank" >ED2.1.00/03.0091: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov (UCEEB)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of the 8th International conference "Tunnel safety and Ventilation"
ISBN
978-3-85125-464-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
230-237
Název nakladatele
Verlag der Technischen Universität Graz
Místo vydání
Graz
Místo konání akce
Graz
Datum konání akce
25. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—