Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00239903" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00239903 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21720/16:00239903

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Blanka Tunnel Complex, which is a part of the Prague City Ring, was opened to traffic in September 2015. It is the longest road tunnel in the Czech Republic and the longest city tunnel in Central Europe, with the total length of more than 6 km and several connected grade separated junctions. The system of fire ventilation in the Blanka tunnel is relatively complex, since there is the semi-transverse system of ventilation and several ways of smoke extraction. The paper presents design and implementation of the PI controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel. The design of PI controller was performed using two different methods - Ziegler Nichols and Root locus. The paper includes comparison of these methods as well. The paper also presents results from complex examinations in the Blanka tunnel, which were held before opening of the tunnel to traffic.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of Longitudinal Airflow Velocity during Fire Situations in the Tunnel Complex Blanka

  • Popis výsledku anglicky

    The Blanka Tunnel Complex, which is a part of the Prague City Ring, was opened to traffic in September 2015. It is the longest road tunnel in the Czech Republic and the longest city tunnel in Central Europe, with the total length of more than 6 km and several connected grade separated junctions. The system of fire ventilation in the Blanka tunnel is relatively complex, since there is the semi-transverse system of ventilation and several ways of smoke extraction. The paper presents design and implementation of the PI controller of the longitudinal airflow velocity during fire situations in the Blanka tunnel. The design of PI controller was performed using two different methods - Ziegler Nichols and Root locus. The paper includes comparison of these methods as well. The paper also presents results from complex examinations in the Blanka tunnel, which were held before opening of the tunnel to traffic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0091" target="_blank" >ED2.1.00/03.0091: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov (UCEEB)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of the 8th International conference "Tunnel safety and Ventilation"

  • ISBN

    978-3-85125-464-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    230-237

  • Název nakladatele

    Verlag der Technischen Universität Graz

  • Místo vydání

    Graz

  • Místo konání akce

    Graz

  • Datum konání akce

    25. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku