Soustava provozního větrání tunelového komplexu Blanka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00304312" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00304312 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/16:00304312
Výsledek na webu
<a href="http://automa.cz/cz/casopis-clanky/soustava-provozniho-vetrani-tuneloveho-komplexu-blanka-2016_11_0_9192/" target="_blank" >http://automa.cz/cz/casopis-clanky/soustava-provozniho-vetrani-tuneloveho-komplexu-blanka-2016_11_0_9192/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Soustava provozního větrání tunelového komplexu Blanka
Popis výsledku v původním jazyce
Tunelový komplex Blanka, který je součástí Městského okruhu v Praze, byl uveden do zkušebního provozu v září 2015. Při jeho celkové délce větší než 6 km jde o nejdelší silniční tunel v České republice a nejdelší městský tunel ve střední Evropě. Během jednoročního zkušebního provozu bude sledována a vyhodnocována činnost automatického systému řízení soustavy provozního větrání tunelu – tzv. Expertního systému. Expertní systém řídí spouštění jednotlivých vzduchotechnických zařízení (proudové ventilátory, hlavní ventilátory ve strojovnách vzduchotechniky a segmentové uzávěry) tak, aby byla zajištěna požadovaná kvalita vnitřního prostředí tunelu a zároveň minimalizován výnos zplodin z výjezdových ramp tunelu do okolní zástavby. Úkolem Expertního systému je optimalizovat celkový výkon vzduchotechnických zařízení tunelu, přičemž tato optimalizace může ročně ušetřit elektrickou energii v hodnotě milionů korun. V příspěvku je popsán princip činnosti soustavy provozního větrání tunelového komplexu Blanka a Expertního systému, který ji řídí, a jsou uvedeny některé předběžné poznatky o činnosti soustavy větrání získané v rámci zkušebního provozu.
Název v anglickém jazyce
Operational Ventilation System of Blanka Tunnel Complex
Popis výsledku anglicky
Blanka Tunnel Complex, which is a part of Prague City Ring Road, was officially opened to the public on September 19, 2015. It is the longest road tunnel in the Czech Republic and the longest city tunnel in Central Europe. Its length is about 6.4 km and it consists of three two-tubus tunnels: Bubenečský, Dejvický and Brusnický. The tunnel complex was designed to relieve the center of Prague from heavy traffic. One important part of Blanka Tunnel Complex is its air condition system ensuring adequte quality of air inside as well outside the tunnels. This article describes a function principle of the air condition system and its control based on mathematic model of air flows in the Complex. Some results from air condition system trial operation are given as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0091" target="_blank" >ED2.1.00/03.0091: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov (UCEEB)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AUTOMA - časopis pro automatizační techniku
ISSN
1210-9592
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
11 - 2016
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
32-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—