Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování trolejbusů Škoda 9Tr a 24Tr v prostředí MATLAB/Simulink

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314124" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování trolejbusů Škoda 9Tr a 24Tr v prostředí MATLAB/Simulink

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje dvěma modelům trolejbusů vytvořených v prostředí MATLAB/Simulink a simulaci jejich chování při jízdních cyklech SORT. Pro modelování byly vybrány dva typy trolejbusů značky Škoda tak, aby bylo možné porovnat klasickou koncepci elektrických vozidel (stejnosměrný sériový motor s odporovou regulací – typ 9Tr) se současnou nejvíce užívanou koncepcí (asynchronní motor řízený trakčním měničem s IGBT transistory – typ 24Tr). Díky simulacím lze ukázat rozdíly v chování a v trakčních vlastnostech dvou generací trolejbusů za různých provozních podmínek. Na základě výsledků simulací byla vyhodnocena spotřeba modelovaných typů trolejbusů.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Trolleybuses Škoda 9Tr and 24Tr in MATLAB/Simulink Environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with two models of trolleybuses created in MATLAB/Simulink environment and it simulates their behaviour during driving cycles SORT. Two types of trolleybuses were chosen for modelling. They are Škoda brand trolleybuses and each of them has got different concept of traction drives. One of them is clas-sical concept of electric vehicle (series DC motor with resistance control – type 9Tr) and the other is currently the most used concept (asynchronous motor controlled by traction converter with IGBT – type 24Tr). Thanks to simulations, it is possible to show the differences in traction properties of two generations of trolleybuses. Simulations can be done within various operating conditions. Energy consumption of modelled types of trolleybuses was evaluated based on the results of the simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z XXXV konference o elektrických pohonech

  • ISBN

    978-80-02-02724-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    90-95

  • Název nakladatele

    Česká elektrotechnická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    6. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku