Modelování trolejbusů Škoda 9Tr a 24Tr v prostředí MATLAB/Simulink
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314124" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování trolejbusů Škoda 9Tr a 24Tr v prostředí MATLAB/Simulink
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje dvěma modelům trolejbusů vytvořených v prostředí MATLAB/Simulink a simulaci jejich chování při jízdních cyklech SORT. Pro modelování byly vybrány dva typy trolejbusů značky Škoda tak, aby bylo možné porovnat klasickou koncepci elektrických vozidel (stejnosměrný sériový motor s odporovou regulací – typ 9Tr) se současnou nejvíce užívanou koncepcí (asynchronní motor řízený trakčním měničem s IGBT transistory – typ 24Tr). Díky simulacím lze ukázat rozdíly v chování a v trakčních vlastnostech dvou generací trolejbusů za různých provozních podmínek. Na základě výsledků simulací byla vyhodnocena spotřeba modelovaných typů trolejbusů.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Trolleybuses Škoda 9Tr and 24Tr in MATLAB/Simulink Environment
Popis výsledku anglicky
This paper deals with two models of trolleybuses created in MATLAB/Simulink environment and it simulates their behaviour during driving cycles SORT. Two types of trolleybuses were chosen for modelling. They are Škoda brand trolleybuses and each of them has got different concept of traction drives. One of them is clas-sical concept of electric vehicle (series DC motor with resistance control – type 9Tr) and the other is currently the most used concept (asynchronous motor controlled by traction converter with IGBT – type 24Tr). Thanks to simulations, it is possible to show the differences in traction properties of two generations of trolleybuses. Simulations can be done within various operating conditions. Energy consumption of modelled types of trolleybuses was evaluated based on the results of the simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z XXXV konference o elektrických pohonech
ISBN
978-80-02-02724-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
90-95
Název nakladatele
Česká elektrotechnická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
6. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—