Modelling of Trolleybuses in Environment MATLAB/Simulink
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314125" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://radio.feld.cvut.cz/conf/poster/proceedings/Poster_2017/Section_PE/PE_067_Klan.pdf" target="_blank" >http://radio.feld.cvut.cz/conf/poster/proceedings/Poster_2017/Section_PE/PE_067_Klan.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Trolleybuses in Environment MATLAB/Simulink
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with two models of trolleybuses created in environment MATLAB/Simulink and it simulates their behaviour during driving cycles SORT. Two types of trolleybuses were chosen for modelling. They are Škoda brand trolleybuses and each of them has got different concept of traction drives. One of them is classical concept of electric vehicle (series DC motor with resistance control – type 9Tr) and the other is currently the most used concept (asynchronous motor controlled by traction converter with IGBT – type 24Tr). Thanks to simulations it is possible to show the differences in traction properties of two generations of trolleybuses. Simulations can be done within various operating conditions. Energy consumption of modelled types of trolleybuses was evaluated based on the results of the simulations.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Trolleybuses in Environment MATLAB/Simulink
Popis výsledku anglicky
This paper deals with two models of trolleybuses created in environment MATLAB/Simulink and it simulates their behaviour during driving cycles SORT. Two types of trolleybuses were chosen for modelling. They are Škoda brand trolleybuses and each of them has got different concept of traction drives. One of them is classical concept of electric vehicle (series DC motor with resistance control – type 9Tr) and the other is currently the most used concept (asynchronous motor controlled by traction converter with IGBT – type 24Tr). Thanks to simulations it is possible to show the differences in traction properties of two generations of trolleybuses. Simulations can be done within various operating conditions. Energy consumption of modelled types of trolleybuses was evaluated based on the results of the simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Student Scientific Conference Poster – 21/2017
ISBN
978-80-01-06153-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—