Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314501" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2017.08.2201</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on an affordable experimental platform for vehicular platooning. The experimental platoon consists of several autonomous slot cars (typical experiments take 5 to 20 slot cars), hence it fits into an indoor laboratory. Each car is equipped with an onboard controller and it can measure its own velocity, acceleration, and distances to its nearest neighbors. Furthermore, each car can communicate with other vehicles including the leader of the platoon. A convenient user interface allows to store, analyze and visualize the experimental data in Matlab. The platform can be used for demonstrating various decentralized and distributed control strategies for vehicular platoons, such as predecessor following, (a)symmetric bidirectional control or cooperative adaptive cruise control. Moreover, the phenomenon of string instability can be observed in experiments due to the fast dynamics of slot cars. The technical design details including the source codes and electronic schematics are shared with the public.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on an affordable experimental platform for vehicular platooning. The experimental platoon consists of several autonomous slot cars (typical experiments take 5 to 20 slot cars), hence it fits into an indoor laboratory. Each car is equipped with an onboard controller and it can measure its own velocity, acceleration, and distances to its nearest neighbors. Furthermore, each car can communicate with other vehicles including the leader of the platoon. A convenient user interface allows to store, analyze and visualize the experimental data in Matlab. The platform can be used for demonstrating various decentralized and distributed control strategies for vehicular platoons, such as predecessor following, (a)symmetric bidirectional control or cooperative adaptive cruise control. Moreover, the phenomenon of string instability can be observed in experiments due to the fast dynamics of slot cars. The technical design details including the source codes and electronic schematics are shared with the public.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-19526S" target="_blank" >GA16-19526S: Certifikace zákonů řízení pro budoucí dopravní systémy pomocí semidefinitního programování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IFAC 2017 World Congress

  • ISBN

  • ISSN

    2405-8963

  • e-ISSN

    2405-8963

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    12596-12603

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Kidlington Oxford OX GB

  • Místo konání akce

    Toulouse

  • Datum konání akce

    9. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000423965200098