Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314501" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314501 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.2201" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2017.08.2201</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on an affordable experimental platform for vehicular platooning. The experimental platoon consists of several autonomous slot cars (typical experiments take 5 to 20 slot cars), hence it fits into an indoor laboratory. Each car is equipped with an onboard controller and it can measure its own velocity, acceleration, and distances to its nearest neighbors. Furthermore, each car can communicate with other vehicles including the leader of the platoon. A convenient user interface allows to store, analyze and visualize the experimental data in Matlab. The platform can be used for demonstrating various decentralized and distributed control strategies for vehicular platoons, such as predecessor following, (a)symmetric bidirectional control or cooperative adaptive cruise control. Moreover, the phenomenon of string instability can be observed in experiments due to the fast dynamics of slot cars. The technical design details including the source codes and electronic schematics are shared with the public.
Název v anglickém jazyce
Vehicular platooning experiments using autonomous slot cars
Popis výsledku anglicky
The paper reports on an affordable experimental platform for vehicular platooning. The experimental platoon consists of several autonomous slot cars (typical experiments take 5 to 20 slot cars), hence it fits into an indoor laboratory. Each car is equipped with an onboard controller and it can measure its own velocity, acceleration, and distances to its nearest neighbors. Furthermore, each car can communicate with other vehicles including the leader of the platoon. A convenient user interface allows to store, analyze and visualize the experimental data in Matlab. The platform can be used for demonstrating various decentralized and distributed control strategies for vehicular platoons, such as predecessor following, (a)symmetric bidirectional control or cooperative adaptive cruise control. Moreover, the phenomenon of string instability can be observed in experiments due to the fast dynamics of slot cars. The technical design details including the source codes and electronic schematics are shared with the public.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-19526S" target="_blank" >GA16-19526S: Certifikace zákonů řízení pro budoucí dopravní systémy pomocí semidefinitního programování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IFAC 2017 World Congress
ISBN
—
ISSN
2405-8963
e-ISSN
2405-8963
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
12596-12603
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Kidlington Oxford OX GB
Místo konání akce
Toulouse
Datum konání akce
9. 7. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000423965200098