PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00207953" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00207953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019" target="_blank" >10.3182/20130925-2-DE-4044.00019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides exact analytical solutions of wave-like PDdE-based (partial differential-difference equation) models of several popular vehicular platooning problems with bidirectional distributed control. Efficient evaluation of eigenvalues, eigenfunctions and wave velocities is proposed for a finite vehicular platoon without an approximation by a continuum model. Thanks to the decoupling of spatial and temporal dynamics, closed-loop stability can be analyzed by looking at a characteristic polynomial using a root-locus-like graphical technique. Although the paper only contains discussions for static state feedback controllers (using measurements of inter-vehicular distances and relative velocities), extensiona to higherorder (dynamic) controllers is straighforward and will be included in the extended version of the paper.
Název v anglickém jazyce
PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling
Popis výsledku anglicky
The paper provides exact analytical solutions of wave-like PDdE-based (partial differential-difference equation) models of several popular vehicular platooning problems with bidirectional distributed control. Efficient evaluation of eigenvalues, eigenfunctions and wave velocities is proposed for a finite vehicular platoon without an approximation by a continuum model. Thanks to the decoupling of spatial and temporal dynamics, closed-loop stability can be analyzed by looking at a characteristic polynomial using a root-locus-like graphical technique. Although the paper only contains discussions for static state feedback controllers (using measurements of inter-vehicular distances and relative velocities), extensiona to higherorder (dynamic) controllers is straighforward and will be included in the extended version of the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Preprints of the 4th IFAC Workshop on Distributed Estimation and Control in Networked Systems :Estimation and Control of Networked Systems
ISBN
978-3-902823-55-7
ISSN
1474-6670
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
144-151
Název nakladatele
IFAC
Místo vydání
Laxenburg
Místo konání akce
Rhine-Moselle-Hall, Koblenz
Datum konání akce
25. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—