Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00207953" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00207953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3182/20130925-2-DE-4044.00019" target="_blank" >10.3182/20130925-2-DE-4044.00019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides exact analytical solutions of wave-like PDdE-based (partial differential-difference equation) models of several popular vehicular platooning problems with bidirectional distributed control. Efficient evaluation of eigenvalues, eigenfunctions and wave velocities is proposed for a finite vehicular platoon without an approximation by a continuum model. Thanks to the decoupling of spatial and temporal dynamics, closed-loop stability can be analyzed by looking at a characteristic polynomial using a root-locus-like graphical technique. Although the paper only contains discussions for static state feedback controllers (using measurements of inter-vehicular distances and relative velocities), extensiona to higherorder (dynamic) controllers is straighforward and will be included in the extended version of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    PDdE-based analysis of vehicular platoons with spatio-temporal decoupling

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides exact analytical solutions of wave-like PDdE-based (partial differential-difference equation) models of several popular vehicular platooning problems with bidirectional distributed control. Efficient evaluation of eigenvalues, eigenfunctions and wave velocities is proposed for a finite vehicular platoon without an approximation by a continuum model. Thanks to the decoupling of spatial and temporal dynamics, closed-loop stability can be analyzed by looking at a characteristic polynomial using a root-locus-like graphical technique. Although the paper only contains discussions for static state feedback controllers (using measurements of inter-vehicular distances and relative velocities), extensiona to higherorder (dynamic) controllers is straighforward and will be included in the extended version of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Preprints of the 4th IFAC Workshop on Distributed Estimation and Control in Networked Systems :Estimation and Control of Networked Systems

  • ISBN

    978-3-902823-55-7

  • ISSN

    1474-6670

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    144-151

  • Název nakladatele

    IFAC

  • Místo vydání

    Laxenburg

  • Místo konání akce

    Rhine-Moselle-Hall, Koblenz

  • Datum konání akce

    25. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku