Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two-Sided Wave-Absorbing Control of a Heterogenous Vehicular Platoon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00220894" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00220894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two-Sided Wave-Absorbing Control of a Heterogenous Vehicular Platoon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper tailors the so-called wave-absorbing control designed for a homogenous platoon of vehicles to a platoon where dynamics of vehicles differ. The proposed solution is based on the symmetric bidirectional control of the in-platoon vehicles and wave-absorbing control of the platoon ends. This type of control reduces oscillations of vehicle's velocities and significantly decrease the settling time of the platoon by absorbing waves on the platoon ends. The necessary transfer-function-based mathematical apparatus for description of the so-called soft boundary is also presented. Although the soft boundary is a virtual boundary located between the vehicles of different dynamics, it significantly alters the behaviour of the platoon. It is shown how to incorporate model of the soft boundary into the design of the wave-absorbing control such that its effect is minimized. The proposed control scheme is verified on numerous mathematical simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Two-Sided Wave-Absorbing Control of a Heterogenous Vehicular Platoon

  • Popis výsledku anglicky

    The paper tailors the so-called wave-absorbing control designed for a homogenous platoon of vehicles to a platoon where dynamics of vehicles differ. The proposed solution is based on the symmetric bidirectional control of the in-platoon vehicles and wave-absorbing control of the platoon ends. This type of control reduces oscillations of vehicle's velocities and significantly decrease the settling time of the platoon by absorbing waves on the platoon ends. The necessary transfer-function-based mathematical apparatus for description of the so-called soft boundary is also presented. Although the soft boundary is a virtual boundary located between the vehicles of different dynamics, it significantly alters the behaviour of the platoon. It is shown how to incorporate model of the soft boundary into the design of the wave-absorbing control such that its effect is minimized. The proposed control scheme is verified on numerous mathematical simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F12%2F1794" target="_blank" >GAP103/12/1794: Pokročilé metody pro analýzu a řízení složitých systémů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control

  • ISBN

    978-3-902823-62-5

  • ISSN

    1474-6670

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8091-8096

  • Název nakladatele

    IFAC

  • Místo vydání

    Pretoria

  • Místo konání akce

    Cape Town

  • Datum konání akce

    24. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku