Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computing Maxmin Strategies in Extensive-form Zero-sum Games with Imperfect Recall

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315209" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315209 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006121200630074" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006121200630074</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006121200630074" target="_blank" >10.5220/0006121200630074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computing Maxmin Strategies in Extensive-form Zero-sum Games with Imperfect Recall

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Extensive-form games with imperfect recall are an important game-theoretic model that allows a compact representation of strategies in dynamic strategic interactions. Practical use of imperfect recall games is limited due to negative theoretical results: a Nash equilibrium does not have to exist, computing maxmin strategies is NP-hard, and they may require irrational numbers. We present the first algorithm for approximating maxmin strategies in two-player zero-sum imperfect recall games without absentmindedness. We modify the wellknown sequence-form linear program to model strategies in imperfect recall games resulting in a bilinear program and use a recent technique to approximate the bilinear terms. Our main algorithm is a branch-andbound search that provably reaches the desired approximation after an exponential number of steps in the size of the game. Experimental evaluation shows that the proposed algorithm can approximate maxmin strategies of randomly generated imperfect recall games of sizes beyond toy-problems within few minutes.

  • Název v anglickém jazyce

    Computing Maxmin Strategies in Extensive-form Zero-sum Games with Imperfect Recall

  • Popis výsledku anglicky

    Extensive-form games with imperfect recall are an important game-theoretic model that allows a compact representation of strategies in dynamic strategic interactions. Practical use of imperfect recall games is limited due to negative theoretical results: a Nash equilibrium does not have to exist, computing maxmin strategies is NP-hard, and they may require irrational numbers. We present the first algorithm for approximating maxmin strategies in two-player zero-sum imperfect recall games without absentmindedness. We modify the wellknown sequence-form linear program to model strategies in imperfect recall games resulting in a bilinear program and use a recent technique to approximate the bilinear terms. Our main algorithm is a branch-andbound search that provably reaches the desired approximation after an exponential number of steps in the size of the game. Experimental evaluation shows that the proposed algorithm can approximate maxmin strategies of randomly generated imperfect recall games of sizes beyond toy-problems within few minutes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference on Agents and Artificial Intelligence - Volume 2

  • ISBN

    978-989-758-220-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    63-74

  • Název nakladatele

    SciTePress - Science and Technology Publications

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    24. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000413244200006