Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Algorithm for Constructing and Solving Imperfect Recall Abstractions of Large Extensive-Form Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315393" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijcai.org/proceedings/2017/130" target="_blank" >https://www.ijcai.org/proceedings/2017/130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24963/ijcai.2017/130" target="_blank" >10.24963/ijcai.2017/130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Algorithm for Constructing and Solving Imperfect Recall Abstractions of Large Extensive-Form Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We solve large two-player zero-sum extensive-form games with perfect recall. We propose a new algorithm based on fictitious play that significantly reduces memory requirements for storing average strategies. The key feature is exploiting imperfect recall abstractions while preserving the convergence rate and guarantees of fictitious play applied directly to the perfect recall game. The algorithm creates a coarse imperfect recall abstraction of the perfect recall game and automatically refines its information set structure only where the imperfect recall might cause problems. Experimental evaluation shows that our novel algorithm is able to solve a simplified poker game with 7.10^5 information sets using an abstracted game with only 1.8% of information sets of the original game. Additional experiments on poker and randomly generated games suggest that the relative size of the abstraction decreases as the size of the solved games increases.

  • Název v anglickém jazyce

    An Algorithm for Constructing and Solving Imperfect Recall Abstractions of Large Extensive-Form Games

  • Popis výsledku anglicky

    We solve large two-player zero-sum extensive-form games with perfect recall. We propose a new algorithm based on fictitious play that significantly reduces memory requirements for storing average strategies. The key feature is exploiting imperfect recall abstractions while preserving the convergence rate and guarantees of fictitious play applied directly to the perfect recall game. The algorithm creates a coarse imperfect recall abstraction of the perfect recall game and automatically refines its information set structure only where the imperfect recall might cause problems. Experimental evaluation shows that our novel algorithm is able to solve a simplified poker game with 7.10^5 information sets using an abstracted game with only 1.8% of information sets of the original game. Additional experiments on poker and randomly generated games suggest that the relative size of the abstraction decreases as the size of the solved games increases.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Joint Conference on Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-0-9992411-0-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    1045-0823

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    936-942

  • Název nakladatele

    Association for the Advancement of Artificial Intelligence (AAAI)

  • Místo vydání

    Palo Alto, California

  • Místo konání akce

    Melbourne

  • Datum konání akce

    19. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku