Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Solving Imperfect Recall Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315396" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/313861220_Towards_Solving_Imperfect_Recall_Games" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/313861220_Towards_Solving_Imperfect_Recall_Games</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Solving Imperfect Recall Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Imperfect recall games represent dynamic interactions where players can forget previously known information, such as the exact history of played actions. Opposed to perfect recall games, where the players remember all information, imperfect recall games allow a concise representation of strategies. However, most of the existing algorithmic results are negative for imperfect recall games and many theoretical and computational results do not translate from perfect recall games. The goal of this paper is to (1) summarize the existing results regarding imperfect recall games and (2) extend these results to a restricted subclass of imperfect recall games termed A-loss recall games. Finally, (3) we emphasize the impact of these theoretical results on algorithms that compute (approximately) optimal strategies in extensive-form games and show that they cannot be easily extended to imperfect recall games

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Solving Imperfect Recall Games

  • Popis výsledku anglicky

    Imperfect recall games represent dynamic interactions where players can forget previously known information, such as the exact history of played actions. Opposed to perfect recall games, where the players remember all information, imperfect recall games allow a concise representation of strategies. However, most of the existing algorithmic results are negative for imperfect recall games and many theoretical and computational results do not translate from perfect recall games. The goal of this paper is to (1) summarize the existing results regarding imperfect recall games and (2) extend these results to a restricted subclass of imperfect recall games termed A-loss recall games. Finally, (3) we emphasize the impact of these theoretical results on algorithms that compute (approximately) optimal strategies in extensive-form games and show that they cannot be easily extended to imperfect recall games

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-23235S" target="_blank" >GA15-23235S: Abstrakce a extenzivní hry s nedokonalou pamětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31th AAAI Conference on Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-1-57735-786-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Menlo Park

  • Místo konání akce

    San Francisco

  • Datum konání akce

    4. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku