Moderní způsoby řízení pohonu s asynchronním motorem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00318761" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00318761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní způsoby řízení pohonu s asynchronním motorem
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva shrnuje průběžné výsledky analýzy a testování moderních způsobů řízení pohonů s asynchronním motorem. Jedná se o náhradu čidla otáček výpočetním algoritmem (bezsenzorové řízení) a metodu přímého řízení momentu DTC (Direct Torque Control). Zkoumané metody určení velikosti otáček jsou založeny na přímém výpočtu z rovnic asynchronního motoru, např. metoda MRAS (Model Reference Adaptive System), Luenbergerův observer, Kalmanův filtr, metoda injekce vysokofrekvenčního signálu napětí do statoru. Ve druhém případě je pozornost věnována vlivu použitého matematického modelu asynchronního stroje. Na základě provedeného rozboru jsou zvolené strategie řízení ověřeny jak simulací, tak měřením na reálném pohonu.
Název v anglickém jazyce
Modern methods of induction motor drive control
Popis výsledku anglicky
The report summarizes the continuous results of the analysis and testing of the modern methods of induction motor drive control. It is a replacement of the speed sensor by the calculation algorithm (Sensorless Control) and the Direct Torque Control (DTC) method. The investigated methods of determining the speed are based on a direct calculation from induction motor equations, for example the Model Adaptive System (MRAS), Luenberger Observer, Kalman Filter, the method of injection of the high voltage signal into the stator. In the latter case, the influence of the applied mathematical model of an induction machine is examined. Based on the analysis of the control strategies, the chosen ones are verified by both simulation and measurement on the real drive.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů