Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00322131" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00322131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://electrific.eu/wp-content/uploads/2018/04/ICAART_2018_88.pdf" target="_blank" >https://electrific.eu/wp-content/uploads/2018/04/ICAART_2018_88.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Efficient allocation of charging capacity to electric vehicle (EV) users is a key prerequisite for large-scale adaption of electric vehicles. Dynamic pricing represents a flexible framework for balancing the supply and demand for limited resources. In this paper, we show how dynamic pricing can be employed for allocation of EV charging capacity. Our approach uses Markov Decision Process (MDP) to implement demand-response pricing which can take into account both revenue maximization at the side of the charging station provider and the minimization of cost of charging on the side of the EV driver. We experimentally evaluate our method on a real-world data set. We compare our dynamic pricing method with the flat rate time-of-use pricing that is used today by most paid charging stations and show significant benefits of dynamically allocating charging station capacity through dynamic pricing.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes

  • Popis výsledku anglicky

    Efficient allocation of charging capacity to electric vehicle (EV) users is a key prerequisite for large-scale adaption of electric vehicles. Dynamic pricing represents a flexible framework for balancing the supply and demand for limited resources. In this paper, we show how dynamic pricing can be employed for allocation of EV charging capacity. Our approach uses Markov Decision Process (MDP) to implement demand-response pricing which can take into account both revenue maximization at the side of the charging station provider and the minimization of cost of charging on the side of the EV driver. We experimentally evaluate our method on a real-world data set. We compare our dynamic pricing method with the flat rate time-of-use pricing that is used today by most paid charging stations and show significant benefits of dynamically allocating charging station capacity through dynamic pricing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference on Agents and Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-989-758-275-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    507-514

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Madeira

  • Místo konání akce

    Funchal, Medeira, Portugal

  • Datum konání akce

    16. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku