Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00322131" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00322131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://electrific.eu/wp-content/uploads/2018/04/ICAART_2018_88.pdf" target="_blank" >https://electrific.eu/wp-content/uploads/2018/04/ICAART_2018_88.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes
Popis výsledku v původním jazyce
Efficient allocation of charging capacity to electric vehicle (EV) users is a key prerequisite for large-scale adaption of electric vehicles. Dynamic pricing represents a flexible framework for balancing the supply and demand for limited resources. In this paper, we show how dynamic pricing can be employed for allocation of EV charging capacity. Our approach uses Markov Decision Process (MDP) to implement demand-response pricing which can take into account both revenue maximization at the side of the charging station provider and the minimization of cost of charging on the side of the EV driver. We experimentally evaluate our method on a real-world data set. We compare our dynamic pricing method with the flat rate time-of-use pricing that is used today by most paid charging stations and show significant benefits of dynamically allocating charging station capacity through dynamic pricing.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Pricing Strategy for Electromobility using Markov Decision Processes
Popis výsledku anglicky
Efficient allocation of charging capacity to electric vehicle (EV) users is a key prerequisite for large-scale adaption of electric vehicles. Dynamic pricing represents a flexible framework for balancing the supply and demand for limited resources. In this paper, we show how dynamic pricing can be employed for allocation of EV charging capacity. Our approach uses Markov Decision Process (MDP) to implement demand-response pricing which can take into account both revenue maximization at the side of the charging station provider and the minimization of cost of charging on the side of the EV driver. We experimentally evaluate our method on a real-world data set. We compare our dynamic pricing method with the flat rate time-of-use pricing that is used today by most paid charging stations and show significant benefits of dynamically allocating charging station capacity through dynamic pricing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th International Conference on Agents and Artificial Intelligence
ISBN
978-989-758-275-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
507-514
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Madeira
Místo konání akce
Funchal, Medeira, Portugal
Datum konání akce
16. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—