Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výhody bateriového úložiště pro nabíjení elektromobilů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00334600" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00334600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.aem.cz/casopis-energetika" target="_blank" >http://www.aem.cz/casopis-energetika</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výhody bateriového úložiště pro nabíjení elektromobilů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souladu s cíli EU 2030 se snižování emisí skleníkových plynů stává stále naléhavějším. Všechny zúčastněné skupiny budou muset hledat řešení, jak dosáhnout snížení emisí skleníkových plynů napříč odvětvími - nejen ve výrobě elektřiny a tepla, ale také ve veřejném a zejména soukromém sektoru dopravy. Aktivně by se měla změnit především oblast nových vozidel. Evropský parlament uvedl, že 40% nových automobilů bude do roku 2030 dosahovat nulových nebo velmi nízkých emisí. S přihlédnutím k předpokládanému rostoucímu trendu elektromobilů bude důležité najít vhodné lokality pro nabíjecí místa. Při výběru nabíjecích míst by měla být zohledněna stávající dopravní infrastruktura i kapacita a možnosti energetické sítě, do které budou doplněny nabíjecí stanice. Stávající literatura a výzkum se dosud zaměřovaly především na umístění nabíjecích stanic v primárních dopravních uzlech, jako jsou čerpací stanice podél dálnic a silnic mezi městy. Minimálně však zvažovaly skutečnost, že v první etapě bude většina elektromobilů využívána pro městskou a příměstskou dopravu. Tento předpoklad využití elektromobilů primárně v městském provozu vychází z parametrů současných baterií elektromobilů a malé vzdálenosti, které jsou elektromobily schopny dosáhnout.

  • Název v anglickém jazyce

    ENERGETIKA

  • Popis výsledku anglicky

    Following the EU 2030 targets, the reduction of GHG emissions becomes ever more pressing. All stakeholders will have to seek for solutions to reach the reduction of GHG emissions across sectors - not only in the electricity and heat generation, but also in the public and especially private transport sector. Mainly the field of new vehicles should actively change. The European Parliament specified that 40% of new cars to be zero- or low-emission vehicles by 2030 targets. With the increase of electric vehicles (EVs), it will be important to find suitable points of charging with regards to transport infrastructure and complete the existing system of energy network with superchargers. The existing literature and research have so far mainly focused on the location of the charging stations in the primary transport nodes like gas stations along the highways and roads among the cities and have rarely considered the fact that in the first stage, most EV will be used as city vehicles. It is highly likely, that due to the parameters of current batteries and small distance which the EVs are able to achieve, the EVs will initially be used for urban and suburban traffic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energetika

  • ISSN

    0375-8842

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    250-253

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus