Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00334688" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00334688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989" target="_blank" >10.23919/AE.2019.8866989</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control
Popis výsledku v původním jazyce
Slip controller is an essential part of the locomotive controller because it enables maximum force transfer and increases the service life of the locomotive parts. The modern slip controllers try to determine actual adhesion parameters and set the required tractive force to avoid slippage occurrence. Many types of the slip controller methods were developed, and one of developed principle try to determine adhesion parameters from phase shift between motor torque and corresponding speed measured on the motor or wheelset. The paper presents a novel evaluation procedure for the phase shift calculation that is based on the Kalman filter that enables directly compare force corresponding with the motor torque and the adhesion force. The method principle is described in the paper, and the method performance is evaluated on the mathematical model.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control
Popis výsledku anglicky
Slip controller is an essential part of the locomotive controller because it enables maximum force transfer and increases the service life of the locomotive parts. The modern slip controllers try to determine actual adhesion parameters and set the required tractive force to avoid slippage occurrence. Many types of the slip controller methods were developed, and one of developed principle try to determine adhesion parameters from phase shift between motor torque and corresponding speed measured on the motor or wheelset. The paper presents a novel evaluation procedure for the phase shift calculation that is based on the Kalman filter that enables directly compare force corresponding with the motor torque and the adhesion force. The method principle is described in the paper, and the method performance is evaluated on the mathematical model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 International Conference on Applied Electronics
ISBN
978-80-261-0813-9
ISSN
1803-7232
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
127-130
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Pilsen
Datum konání akce
10. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—