Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00334688" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00334688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/AE.2019.8866989" target="_blank" >10.23919/AE.2019.8866989</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Slip controller is an essential part of the locomotive controller because it enables maximum force transfer and increases the service life of the locomotive parts. The modern slip controllers try to determine actual adhesion parameters and set the required tractive force to avoid slippage occurrence. Many types of the slip controller methods were developed, and one of developed principle try to determine adhesion parameters from phase shift between motor torque and corresponding speed measured on the motor or wheelset. The paper presents a novel evaluation procedure for the phase shift calculation that is based on the Kalman filter that enables directly compare force corresponding with the motor torque and the adhesion force. The method principle is described in the paper, and the method performance is evaluated on the mathematical model.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Phase Shift in Electric Drive by Kalman Filter for Wheel Slip Control

  • Popis výsledku anglicky

    Slip controller is an essential part of the locomotive controller because it enables maximum force transfer and increases the service life of the locomotive parts. The modern slip controllers try to determine actual adhesion parameters and set the required tractive force to avoid slippage occurrence. Many types of the slip controller methods were developed, and one of developed principle try to determine adhesion parameters from phase shift between motor torque and corresponding speed measured on the motor or wheelset. The paper presents a novel evaluation procedure for the phase shift calculation that is based on the Kalman filter that enables directly compare force corresponding with the motor torque and the adhesion force. The method principle is described in the paper, and the method performance is evaluated on the mathematical model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 International Conference on Applied Electronics

  • ISBN

    978-80-261-0813-9

  • ISSN

    1803-7232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    127-130

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Pilsen

  • Datum konání akce

    10. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku