A Study in Options to Improve Aerodynamic Profile of Heavy-Duty Vehicles in Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00337751" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00337751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/su11195519" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/su11195519</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11195519" target="_blank" >10.3390/su11195519</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Study in Options to Improve Aerodynamic Profile of Heavy-Duty Vehicles in Europe
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present and discuss different aerodynamic solutions available for European tractor and semi-trailers configurations along with summarizing their impact on the aerodynamic drag that contributes to the reduction of fuel consumption. Combinations of different aerodynamic solutions have been presented, and conclusions have been drawn from comparative studies and experience of the participating partners of Project TRANSFORMERS, but no CFD simulations have been done for the same solutions. The paper concludes by proposing configurations of aerodynamic measures for various configurations and how they can be cost-effectively adapted to improve the efficiency in road freight logistics networks and reduce emission.
Název v anglickém jazyce
A Study in Options to Improve Aerodynamic Profile of Heavy-Duty Vehicles in Europe
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present and discuss different aerodynamic solutions available for European tractor and semi-trailers configurations along with summarizing their impact on the aerodynamic drag that contributes to the reduction of fuel consumption. Combinations of different aerodynamic solutions have been presented, and conclusions have been drawn from comparative studies and experience of the participating partners of Project TRANSFORMERS, but no CFD simulations have been done for the same solutions. The paper concludes by proposing configurations of aerodynamic measures for various configurations and how they can be cost-effectively adapted to improve the efficiency in road freight logistics networks and reduce emission.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SUSTAINABILITY
ISSN
2071-1050
e-ISSN
2071-1050
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
19
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000493525500378
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85073598272