Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measures and LMIs for Lateral F-16 MRAC Validation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00340432" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00340432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147855" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147855</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/ACC45564.2020.9147855" target="_blank" >10.23919/ACC45564.2020.9147855</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measures and LMIs for Lateral F-16 MRAC Validation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Occupation measures and linear matrix inequality (LMI) relaxations (called the moment sums of squares or Lasserre hierarchy) are state-of-the-art methods for verification and validation (VV) in aerospace. In this document, we extend these results to a full F-16 closed-loop nonlinear dutch roll polynomial model complete with model reference adaptive control (MRAC). This is done through a new technique of approximating the reference trajectory by exploiting sparse ordinary differential equations (ODEs) with parsimony. The VV problem is then solved directly using moment LMI relaxations and off-the-shelf-software. The main results are then compared to their numerical counterparts obtained using traditional Monte-Carlo simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Measures and LMIs for Lateral F-16 MRAC Validation

  • Popis výsledku anglicky

    Occupation measures and linear matrix inequality (LMI) relaxations (called the moment sums of squares or Lasserre hierarchy) are state-of-the-art methods for verification and validation (VV) in aerospace. In this document, we extend these results to a full F-16 closed-loop nonlinear dutch roll polynomial model complete with model reference adaptive control (MRAC). This is done through a new technique of approximating the reference trajectory by exploiting sparse ordinary differential equations (ODEs) with parsimony. The VV problem is then solved directly using moment LMI relaxations and off-the-shelf-software. The main results are then compared to their numerical counterparts obtained using traditional Monte-Carlo simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2020 American Control Conference

  • ISBN

    978-1-5386-8266-1

  • ISSN

    0743-1619

  • e-ISSN

    2378-5861

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3840-3845

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Anchorage, Alaska

  • Místo konání akce

    Denver

  • Datum konání akce

    1. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000618079803120