Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Planning Against Adversary in Zero-Sum Games: Heuristics for Selecting and Ordering Critical Actions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00341727" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00341727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aaai.org/ocs/index.php/SOCS/SOCS20/paper/view/18514" target="_blank" >https://aaai.org/ocs/index.php/SOCS/SOCS20/paper/view/18514</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Planning Against Adversary in Zero-Sum Games: Heuristics for Selecting and Ordering Critical Actions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Effective and efficient reasoning in adversarial environments is important for many real-world applications ranging from cybersecurity to military operations. Deliberative reasoning techniques, such as Automated Planning, often restrict to static environments where only an agent can make changes by its actions. On the other hand, such techniques are effective and can generate non-trivial solutions. To explicitly reason in environments with an active adversary such as zero-sum games, the game-theoretic framework such as the Double Oracle algorithm can be leveraged. In this paper, we leverage the notions of critical and adversary actions, where critical actions should be applied before the adversary ones. We propose heuristics that provide a guidance for planners about what (critical) actions and in which order have to be applied in a good plan. We empirically evaluate our approach in terms of quality of generated strategies (by leveraging Double Oracle) and CPU time required to generated such strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Planning Against Adversary in Zero-Sum Games: Heuristics for Selecting and Ordering Critical Actions

  • Popis výsledku anglicky

    Effective and efficient reasoning in adversarial environments is important for many real-world applications ranging from cybersecurity to military operations. Deliberative reasoning techniques, such as Automated Planning, often restrict to static environments where only an agent can make changes by its actions. On the other hand, such techniques are effective and can generate non-trivial solutions. To explicitly reason in environments with an active adversary such as zero-sum games, the game-theoretic framework such as the Double Oracle algorithm can be leveraged. In this paper, we leverage the notions of critical and adversary actions, where critical actions should be applied before the adversary ones. We propose heuristics that provide a guidance for planners about what (critical) actions and in which order have to be applied in a good plan. We empirically evaluate our approach in terms of quality of generated strategies (by leveraging Double Oracle) and CPU time required to generated such strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Twelfth International Symposium on Combinatorial Search

  • ISBN

    978-1-57735-822-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    20-28

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Menlo Park

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    26. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku