Effective Planning in Resource-Competition Problems by Task Decomposition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00363597" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00363597 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/22:00363597
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1609/socs.v15i1.21751" target="_blank" >https://doi.org/10.1609/socs.v15i1.21751</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1609/socs.v15i1.21751" target="_blank" >10.1609/socs.v15i1.21751</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effective Planning in Resource-Competition Problems by Task Decomposition
Popis výsledku v původním jazyce
Effective planning while competing for limited resources is crucial in many real-world applications such as on-demand transport companies competing for passengers. Planning techniques therefore have to take into account possible actions of an adversarial agent. Such a challenge that can be tackled by leveraging game-theoretical methods such as Double Oracle. This paper aims at the scalability issues arising from combining planning techniques with Double Oracle. In particular, we propose an abstraction-based heuristic for deciding how resources will be collected (e.g. which car goes for which passenger and in which order) and we propose a method for decomposing planning tasks into smaller ones (e.g. generate plans for each car separately). Our empirical evaluation shows that our proposed approach considerably improves scalability compared to the state-of-the-art techniques.
Název v anglickém jazyce
Effective Planning in Resource-Competition Problems by Task Decomposition
Popis výsledku anglicky
Effective planning while competing for limited resources is crucial in many real-world applications such as on-demand transport companies competing for passengers. Planning techniques therefore have to take into account possible actions of an adversarial agent. Such a challenge that can be tackled by leveraging game-theoretical methods such as Double Oracle. This paper aims at the scalability issues arising from combining planning techniques with Double Oracle. In particular, we propose an abstraction-based heuristic for deciding how resources will be collected (e.g. which car goes for which passenger and in which order) and we propose a method for decomposing planning tasks into smaller ones (e.g. generate plans for each car separately). Our empirical evaluation shows that our proposed approach considerably improves scalability compared to the state-of-the-art techniques.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fifteenth International Symposium on Combinatorial Search
ISBN
978-1-57735-873-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
47-55
Název nakladatele
Association for the Advancement of Artificial Intelligence (AAAI)
Místo vydání
Palo Alto, California
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
21. 7. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—