Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Classical Planning in Adversarial Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F19%3A10408255" target="_blank" >RIV/00216208:11320/19:10408255 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/19:00339629

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2019.00185" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2019.00185</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTAI.2019.00185" target="_blank" >10.1109/ICTAI.2019.00185</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Classical Planning in Adversarial Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many problems from classical planning are applied in the environment with other, possibly adversarial agents. However, plans found by classical planning algorithms lack the robustness against the actions of other agents - the quality of computed plans can be significantly worse compared to the model. To explicitly reason about other (adversarial) agents, the game-theoretic framework can be used. The scalability of game-theoretic algorithms, however, is limited and often insufficient for real-world problems. In this paper, we combine classical domain-independent planning algorithms and game-theoretic strategy-generation algorithm where plans form strategies in the game. Our contribution is threefold. First, we provide the methodology for using classical planning in this game-theoretic framework. Second, we analyze the trade-off between the quality of the planning algorithm and the robustness of final randomized plans and the computation time. Finally, we analyze different variants of integration of classical planning algorithms into the game-theoretic framework and show that at the cost a minor loss in the robustness of final plans, we can significantly reduce the computation time.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Classical Planning in Adversarial Problems

  • Popis výsledku anglicky

    Many problems from classical planning are applied in the environment with other, possibly adversarial agents. However, plans found by classical planning algorithms lack the robustness against the actions of other agents - the quality of computed plans can be significantly worse compared to the model. To explicitly reason about other (adversarial) agents, the game-theoretic framework can be used. The scalability of game-theoretic algorithms, however, is limited and often insufficient for real-world problems. In this paper, we combine classical domain-independent planning algorithms and game-theoretic strategy-generation algorithm where plans form strategies in the game. Our contribution is threefold. First, we provide the methodology for using classical planning in this game-theoretic framework. Second, we analyze the trade-off between the quality of the planning algorithm and the robustness of final randomized plans and the computation time. Finally, we analyze different variants of integration of classical planning algorithms into the game-theoretic framework and show that at the cost a minor loss in the robustness of final plans, we can significantly reduce the computation time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ17-17125Y" target="_blank" >GJ17-17125Y: Balancování deliberativního a reaktivního chování inteligentních agentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 IEEE 31st International Conference on Tools with Artificial Intelligence (ICTAI)

  • ISBN

    978-1-72813-798-8

  • ISSN

    2375-0197

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1335-1340

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Portland, OR, USA

  • Místo konání akce

    Portland, USA

  • Datum konání akce

    4. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku