Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Control Performance Optimization for Application Integration on Automotive Architectures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00343747" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00343747 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/21:00343747

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TC.2020.3003083" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TC.2020.3003083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TC.2020.3003083" target="_blank" >10.1109/TC.2020.3003083</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control Performance Optimization for Application Integration on Automotive Architectures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Automotive software implements different function- alities as multiple control applications sharing common platform resources. Although such applications are often developed inde- pendently, the control performance of the resulting system de- pends on how these applications are integrated. A key integration challenge is to efficiently schedule these applications on shared resources with minimal control performance degradation. We formulate this problem as that of scheduling multiple distributed periodic control tasks that communicate via messages with non-zero jitter. The optimization criterion used is a piecewise linear representation of the control performance degradation as a function of the end-to-end latency of the application. The three main contributions of this article are: 1) a constraint programming (CP) formulation to solve this integration problem optimally on time-triggered architectures, 2) an efficient heuristic called Flexi, and 3) an experimental evaluation of the scalability and efficiency of the proposed approaches. In contrast to the CP formulation, which for many real-life problems might have unacceptably long running times, Flexi returns nearly optimal results (0.5% loss in control performance compared to optimal) for most problems with more acceptable running times

  • Název v anglickém jazyce

    Control Performance Optimization for Application Integration on Automotive Architectures

  • Popis výsledku anglicky

    Automotive software implements different function- alities as multiple control applications sharing common platform resources. Although such applications are often developed inde- pendently, the control performance of the resulting system de- pends on how these applications are integrated. A key integration challenge is to efficiently schedule these applications on shared resources with minimal control performance degradation. We formulate this problem as that of scheduling multiple distributed periodic control tasks that communicate via messages with non-zero jitter. The optimization criterion used is a piecewise linear representation of the control performance degradation as a function of the end-to-end latency of the application. The three main contributions of this article are: 1) a constraint programming (CP) formulation to solve this integration problem optimally on time-triggered architectures, 2) an efficient heuristic called Flexi, and 3) an experimental evaluation of the scalability and efficiency of the proposed approaches. In contrast to the CP formulation, which for many real-life problems might have unacceptably long running times, Flexi returns nearly optimal results (0.5% loss in control performance compared to optimal) for most problems with more acceptable running times

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000466" target="_blank" >EF15_003/0000466: Umělá inteligence a uvažování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Computers

  • ISSN

    0018-9340

  • e-ISSN

    1557-9956

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1059-1073

  • Kód UT WoS článku

    000659547700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85086745483