Multistatorový BLDC motoru vysokého výkonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00354322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00354322 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multistatorový BLDC motoru vysokého výkonu
Popis výsledku v původním jazyce
Využívá dvě jádra statoru motoru, která jsou vyrobena z transformátorového železa o vnějším průměru 100 mm a výškou 20 mm. Jádra mají 36 pólů a celkem použitou dvou jader, tedy dvou pater. Každé patro má 3 fáze, každá fáze má přitom 12 pólů. Vinutí jsou spojena paralelně pro zmenšení odporu vinutí a omezení tepelných ztrát. Cívka je tvořena tepelně odolným smaltovým drátem o průměru 0,425 mm a obsahuje 55 závitů/pól. Po namotání jsou všechna vinutí pod vakuem tepelně ošetřena zalévací hmotou pro zlepšení odvodu tepla a zvýšení mechanické pevnosti. V rotoru jsou použity v současné době nejsilnější magnety typu N52. Pro zvýšení jejich magnetické síly a zlepšení chlazení při náhřevu jsou magnety obloženy speciálními figurovými magnetickými stínicími prstenci. Tyto jsou vyrobeny z transformátorového železa, magnety jsou do nich vlepovány speciálním tepelně vodivým lepidlem a mají tak vylepšený systém odvodu tepla. Tyto sítnicí prstence také značně zmenšují magnetické rušení při práci motoru a dodávají konstrukci mechanickou pevnost. Navíc je rotor motoru uložen ve dvou vysokorychlostních ložiskách série 79хх, která zajišťují spolehlivou fixaci v rychlostech až 16 000 otáček/min
Název v anglickém jazyce
High power multilayer BLDC motor
Popis výsledku anglicky
The BLDC motor uses two stator cores, which are made of iron material used for transformers with an outer diameter of 100 mm and a height of 20 mm/stator. The cores have 38 poles each. Each layer has 3 phases, each phase has 12 poles. The windings are connected in parallel to reduce winding resistance and reduce heat loss. The coil consists of heat-resistant enamel wire with a diameter of 0.425 mm and contains 55 turns/pole. After winding, all windings are heat treated under the vacuum conditions with a potting compound to improve heat dissipation and increase mechanical strength. The currently strongest N52 magnets are used in the rotor. To increase their magnetic strength and improve heating aspects, the magnets are lined with specific-shaped magnetic shielding rings forming the motor rotor. It is made of transformer/magnetic iron. The magnets are attached to the rotor with a special thermally conductive adhesive glue and thus form an improved heat dissipation system.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
BLDC-MOTOR-UAV-2021-v02
Číselná identifikace
BLDC-MOTOR-UAV-2021-v02
Technické parametry
Dvoupatrový BLDC motor s 36 póly a 38 magnety na každém patře. Průměr 100 mm, výška patra 20 mm. Průměr drátu 0,425 mm a 55 závitů/pól 6x Hall senzor + 3x teplotní senzor Otáčky 0-16 000 RPM Pracovní napětí (6-150)VDC Proudový rozsah do 200 A
Ekonomické parametry
cena HW prototypového vzorku cca 100 000 Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze / FEL / katedra měření
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—