Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sound Algorithms in Imperfect Information Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00355540" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00355540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ifaamas.org/Proceedings/aamas2021/pdfs/p1674.pdf" target="_blank" >https://www.ifaamas.org/Proceedings/aamas2021/pdfs/p1674.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sound Algorithms in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Search has played a fundamental role in computer game research since the very beginning. And while online search has been commonly used in perfect information games such as Chess and Go, online search methods for imperfect information games have only been introduced relatively recently. This paper addresses the question of what is a sound online algorithm in an imperfect information setting of two-player zero-sum games? We argue that the fixedstrategy definitions of exploitability and epsilon-Nash equilibria are ill suited to measure the worst-case performance of an online algorithm. We thus formalize epsilon-soundness, a concept that connects the worst-case performance of an online algorithm to the performance of an epsilon-Nash equilibrium. Our definition of soundness and the consistency hierarchy finally provide appropriate tools to analyze online algorithms in repeated imperfect information games. We thus inspect some of the previous online algorithms in a new light, bringing new insights into their worst case performance guarantees.

  • Název v anglickém jazyce

    Sound Algorithms in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku anglicky

    Search has played a fundamental role in computer game research since the very beginning. And while online search has been commonly used in perfect information games such as Chess and Go, online search methods for imperfect information games have only been introduced relatively recently. This paper addresses the question of what is a sound online algorithm in an imperfect information setting of two-player zero-sum games? We argue that the fixedstrategy definitions of exploitability and epsilon-Nash equilibria are ill suited to measure the worst-case performance of an online algorithm. We thus formalize epsilon-soundness, a concept that connects the worst-case performance of an online algorithm to the performance of an epsilon-Nash equilibrium. Our definition of soundness and the consistency hierarchy finally provide appropriate tools to analyze online algorithms in repeated imperfect information games. We thus inspect some of the previous online algorithms in a new light, bringing new insights into their worst case performance guarantees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ18-27483Y" target="_blank" >GJ18-27483Y: Online metody pro řešení her s neúplnou informací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AAMAS '21: 20th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, Virtual Event, United Kingdom, May 3-7, 2021

  • ISBN

    978-1-7138-3262-1

  • ISSN

    1548-8403

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    1662-1664

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    virtual

  • Datum konání akce

    3. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku