Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00357934" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00357934 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/22:00357934

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5220/0011045600003191" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0011045600003191</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0011045600003191" target="_blank" >10.5220/0011045600003191</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problem of path planning for automated parking is usually presented as finding a collision-free path from initial to goal positions, where three out of four parking slot edges represent obstacles. We rethink the path planning problem for parallel parking by decomposing it into two independent parts. The topic of this paper is finding optimal parking slot entry positions. Path planning from initial to entry position is out of scope here. We show the relation between entry positions, parking slot dimensions, and the number of backward-forward direction changes. This information can be used as an input to optimize other parts of the automated parking process.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of path planning for automated parking is usually presented as finding a collision-free path from initial to goal positions, where three out of four parking slot edges represent obstacles. We rethink the path planning problem for parallel parking by decomposing it into two independent parts. The topic of this paper is finding optimal parking slot entry positions. Path planning from initial to entry position is out of scope here. We show the relation between entry positions, parking slot dimensions, and the number of backward-forward direction changes. This information can be used as an input to optimize other parts of the automated parking process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A19011" target="_blank" >8A19011: Arrowhead Tools for Engineering of Digitalisation Solutions</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems

  • ISBN

    978-989-758-573-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2184-495X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    300-307

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Madeira

  • Místo konání akce

    Setúbal

  • Datum konání akce

    27. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000814757500031