Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00357934" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00357934 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/22:00357934
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5220/0011045600003191" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0011045600003191</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0011045600003191" target="_blank" >10.5220/0011045600003191</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions
Popis výsledku v původním jazyce
The problem of path planning for automated parking is usually presented as finding a collision-free path from initial to goal positions, where three out of four parking slot edges represent obstacles. We rethink the path planning problem for parallel parking by decomposing it into two independent parts. The topic of this paper is finding optimal parking slot entry positions. Path planning from initial to entry position is out of scope here. We show the relation between entry positions, parking slot dimensions, and the number of backward-forward direction changes. This information can be used as an input to optimize other parts of the automated parking process.
Název v anglickém jazyce
Parallel Parking: Optimal Entry and Minimum Slot Dimensions
Popis výsledku anglicky
The problem of path planning for automated parking is usually presented as finding a collision-free path from initial to goal positions, where three out of four parking slot edges represent obstacles. We rethink the path planning problem for parallel parking by decomposing it into two independent parts. The topic of this paper is finding optimal parking slot entry positions. Path planning from initial to entry position is out of scope here. We show the relation between entry positions, parking slot dimensions, and the number of backward-forward direction changes. This information can be used as an input to optimize other parts of the automated parking process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/8A19011" target="_blank" >8A19011: Arrowhead Tools for Engineering of Digitalisation Solutions</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems
ISBN
978-989-758-573-9
ISSN
—
e-ISSN
2184-495X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
300-307
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Madeira
Místo konání akce
Setúbal
Datum konání akce
27. 4. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000814757500031