Benefits of Using the New 1200V Si IGBT and SiC MOSFET Modules for E-Bus Application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00358040" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00358040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.30420/565822271" target="_blank" >https://doi.org/10.30420/565822271</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.30420/565822271" target="_blank" >10.30420/565822271</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefits of Using the New 1200V Si IGBT and SiC MOSFET Modules for E-Bus Application
Popis výsledku v původním jazyce
The submitted paper presents the results of analysis of current requirements of propulsion inverters for E – Bus powered by batteries up to 750 V DC, comparison of performance of modern 1200V V Si IGBT and SiC MOSFET modules in half bridge topology and evaluation of their benefits when used in main propulsion inverters. Using simulations of power losses and temperatures, it investigates the performance of both types of power modules depending on the switching frequency. The advantage of using SiC modules in a traction converter operating with an optimal switching frequency to achieve maximum power conversion efficiency of the entire traction drive is discussed here.
Název v anglickém jazyce
Benefits of Using the New 1200V Si IGBT and SiC MOSFET Modules for E-Bus Application
Popis výsledku anglicky
The submitted paper presents the results of analysis of current requirements of propulsion inverters for E – Bus powered by batteries up to 750 V DC, comparison of performance of modern 1200V V Si IGBT and SiC MOSFET modules in half bridge topology and evaluation of their benefits when used in main propulsion inverters. Using simulations of power losses and temperatures, it investigates the performance of both types of power modules depending on the switching frequency. The advantage of using SiC modules in a traction converter operating with an optimal switching frequency to achieve maximum power conversion efficiency of the entire traction drive is discussed here.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management
ISBN
978-3-8007-5822-7
ISSN
2191-3358
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1962-1967
Název nakladatele
VDE Verlag
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Nuremberg
Datum konání akce
10. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—