Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bounding optimal headings in the Dubins Touring Problem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00359522" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00359522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3477314.3507350" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3477314.3507350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3477314.3507350" target="_blank" >10.1145/3477314.3507350</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bounding optimal headings in the Dubins Touring Problem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Dubins Touring Problem (DTP) stands to find the shortest curvature-constrained multi-goal path connecting a prescribed sequence of locations. The problem is to determine the optimal vehicle heading angle at each location and thus find the shortest sequence of Dubins paths. The heading angles can be determined by iterative refinement of possible heading intervals for which finer resolution yields a shorter path at the cost of increased computational requirements. In this paper, we introduce a novel method to bound the optimal heading angles by eliminating unpromising intervals that cannot contribute to the optimal solution. The method is employed in the branch-and-bound solution of the DTP, where it significantly reduces the search space in finding the optimal solution.

  • Název v anglickém jazyce

    Bounding optimal headings in the Dubins Touring Problem

  • Popis výsledku anglicky

    The Dubins Touring Problem (DTP) stands to find the shortest curvature-constrained multi-goal path connecting a prescribed sequence of locations. The problem is to determine the optimal vehicle heading angle at each location and thus find the shortest sequence of Dubins paths. The heading angles can be determined by iterative refinement of possible heading intervals for which finer resolution yields a shorter path at the cost of increased computational requirements. In this paper, we introduce a novel method to bound the optimal heading angles by eliminating unpromising intervals that cannot contribute to the optimal solution. The method is employed in the branch-and-bound solution of the DTP, where it significantly reduces the search space in finding the optimal solution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 37th ACM/SIGAPP Symposium on Applied Computing

  • ISBN

    978-1-4503-8713-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    770-773

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Virtual

  • Datum konání akce

    25. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000946564100103