Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advanced Online Learning Digital Content for Lecturing and Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00361968" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00361968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9899794" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9899794</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advanced Online Learning Digital Content for Lecturing and Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, all levels and domains of education (primary, secondary, tertiary, and lifelong) are enhanced by the support of information and communication technologies. Teacher-centered model of education is slowly transformed into student-centered model and various innovative pedagogical approaches (e.g., self-directed learning, game-based learning, flipped classrooms, m-learning, microlearning) have been proposed and researched in last decades. Blended learning is no longer closely related to the domain of higher education. However, all of these learning approaches are closely related to study and learning materials and their quality. Student satisfaction with the learning process starts to significantly affect the design of the learning materials and various modern interactive technologies are integrated into them. This article proposes a concept of learning packages that provide variability in learning resources for students to improve their engagement and motivation to learn and perception of information.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced Online Learning Digital Content for Lecturing and Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, all levels and domains of education (primary, secondary, tertiary, and lifelong) are enhanced by the support of information and communication technologies. Teacher-centered model of education is slowly transformed into student-centered model and various innovative pedagogical approaches (e.g., self-directed learning, game-based learning, flipped classrooms, m-learning, microlearning) have been proposed and researched in last decades. Blended learning is no longer closely related to the domain of higher education. However, all of these learning approaches are closely related to study and learning materials and their quality. Student satisfaction with the learning process starts to significantly affect the design of the learning materials and various modern interactive technologies are integrated into them. This article proposes a concept of learning packages that provide variability in learning resources for students to improve their engagement and motivation to learn and perception of information.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF ELMAR-2022 - 64th International Symposium ELMAR-2022

  • ISBN

    978-1-6654-7002-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    123-128

  • Název nakladatele

    Croatian Society Electronics in Marine - ELMAR

  • Místo vydání

    Zadar

  • Místo konání akce

    Zadar

  • Datum konání akce

    12. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku