Putting learners’ experience at the center of technology enhanced learning, or how students can learn more while enjoying their classes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090425" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Putting learners’ experience at the center of technology enhanced learning, or how students can learn more while enjoying their classes
Popis výsledku v původním jazyce
While educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhanced learning. In this paper we present, illustrate and discuss the potentials of person-centered, experiential learning when supported to live in a symbiosis with web-technology. The resulting approach is referred to as Person-Centered technology enhanced Learning (PCeL). By presenting illustrative examples, research results, and numerous students’ reactions to this educational style, this paper aims to provide educators with a well-founded, realistic image and conceptualization of person-centered, technology enhanced learning.
Název v anglickém jazyce
Putting learners’ experience at the center of technology enhanced learning, or how students can learn more while enjoying their classes
Popis výsledku anglicky
While educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhanced learning. In this paper we present, illustrate and discuss the potentials of person-centered, experiential learning when supported to live in a symbiosis with web-technology. The resulting approach is referred to as Person-Centered technology enhanced Learning (PCeL). By presenting illustrative examples, research results, and numerous students’ reactions to this educational style, this paper aims to provide educators with a well-founded, realistic image and conceptualization of person-centered, technology enhanced learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI - 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
9788075522498
ISSN
2464-7470
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
13-32
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Prague, Czechia
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—