Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructivist and Person-Centered Learning in Higher Education - Using Indicators and Case Examples for Comparing Good Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43914923" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43914923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-35879-1_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-35879-1_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-35879-1_6" target="_blank" >10.1007/978-3-642-35879-1_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructivist and Person-Centered Learning in Higher Education - Using Indicators and Case Examples for Comparing Good Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Constructivist and humanistic, person-centered education stand out as two well-known educational paradigms. Their commonalities and differences in technology-enhanced settings, however, have not yet been systematically investigated. Thus we set out to compare principles and our experiences in facilitating constructivist and person-centered learning. The goal is to identify commonalities and differences between the two approaches in order to derive implications for educational practice, research, and technology support. We proceed from a pragmatic perspective substantiated by examples in the context of higher education. Results suggest that the two paradigms overlap heavily but exhibit subtle differences concerning the paths to reach their primary objectives. Besides comparing educational paradigms, we aim at inspiring educators to steadily develop their relational/educational offerings and grow cognitively as well as (inter)personally with their students

  • Název v anglickém jazyce

    Constructivist and Person-Centered Learning in Higher Education - Using Indicators and Case Examples for Comparing Good Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Constructivist and humanistic, person-centered education stand out as two well-known educational paradigms. Their commonalities and differences in technology-enhanced settings, however, have not yet been systematically investigated. Thus we set out to compare principles and our experiences in facilitating constructivist and person-centered learning. The goal is to identify commonalities and differences between the two approaches in order to derive implications for educational practice, research, and technology support. We proceed from a pragmatic perspective substantiated by examples in the context of higher education. Results suggest that the two paradigms overlap heavily but exhibit subtle differences concerning the paths to reach their primary objectives. Besides comparing educational paradigms, we aim at inspiring educators to steadily develop their relational/educational offerings and grow cognitively as well as (inter)personally with their students

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Systems, E-learning, and Knowledge Management Research. 4th World Summit on the Knowledge Society, WSKS 2011. Mykonos, Greece, September 21-23, 2011. Revised Selected Papers

  • ISBN

    978-3-642-35878-4

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    44-57

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag

  • Místo vydání

    Berlin Heidelberg

  • Místo konání akce

    Mykonos

  • Datum konání akce

    21. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku