PCTeL na příkladu kurzu Communication and Soft-skills na MU v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F07%3A00024127" target="_blank" >RIV/00216224:14330/07:00024127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno
Popis výsledku v původním jazyce
Surprisingly, while educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhancedlearning. In this paper we illustrate and discuss the potentials of humanistic education by following the Person Centered Approach in one instance of a technology enhanced setting. The accompanying action research based study aims to provide educators with a realistic image of person centered learning in action and to inspire them in their own educational practice and research.
Název v anglickém jazyce
Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno
Popis výsledku anglicky
Surprisingly, while educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhancedlearning. In this paper we illustrate and discuss the potentials of humanistic education by following the Person Centered Approach in one instance of a technology enhanced setting. The accompanying action research based study aims to provide educators with a realistic image of person centered learning in action and to inspire them in their own educational practice and research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning v kontextu sémantického webu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference ICTE 2007
ISBN
978-80-7368-388-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
17. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—