Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive form of e-learning instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130158K" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130158K - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive form of e-learning instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    These days the field of education is in a positive way affected by the high amount of different teaching methods that are applied. The most frequent of these methods which incorporate information technologies is without a doubt the e-learning form of education. The afore mentioned information technologies provide the possibility to create variable instructional environments meeting demands and requirements of various types of students. It is therefore suitable to focus on constructing a learning environment tailored to a student?s needs, so called individualization of learning. Unlike semantic webs and other contemporary trends of learning individualization, it is a brand new original approach to learning individualization, which makes it possible to adapt learning materials, not just the ?passing? through these materials or the user environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive form of e-learning instruction

  • Popis výsledku anglicky

    These days the field of education is in a positive way affected by the high amount of different teaching methods that are applied. The most frequent of these methods which incorporate information technologies is without a doubt the e-learning form of education. The afore mentioned information technologies provide the possibility to create variable instructional environments meeting demands and requirements of various types of students. It is therefore suitable to focus on constructing a learning environment tailored to a student?s needs, so called individualization of learning. Unlike semantic webs and other contemporary trends of learning individualization, it is a brand new original approach to learning individualization, which makes it possible to adapt learning materials, not just the ?passing? through these materials or the user environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technológia vzdelávania

  • ISSN

    1335-003X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    7-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus