Adaptive form of e-learning instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130158K" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130158K - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive form of e-learning instruction
Popis výsledku v původním jazyce
These days the field of education is in a positive way affected by the high amount of different teaching methods that are applied. The most frequent of these methods which incorporate information technologies is without a doubt the e-learning form of education. The afore mentioned information technologies provide the possibility to create variable instructional environments meeting demands and requirements of various types of students. It is therefore suitable to focus on constructing a learning environment tailored to a student?s needs, so called individualization of learning. Unlike semantic webs and other contemporary trends of learning individualization, it is a brand new original approach to learning individualization, which makes it possible to adapt learning materials, not just the ?passing? through these materials or the user environment.
Název v anglickém jazyce
Adaptive form of e-learning instruction
Popis výsledku anglicky
These days the field of education is in a positive way affected by the high amount of different teaching methods that are applied. The most frequent of these methods which incorporate information technologies is without a doubt the e-learning form of education. The afore mentioned information technologies provide the possibility to create variable instructional environments meeting demands and requirements of various types of students. It is therefore suitable to focus on constructing a learning environment tailored to a student?s needs, so called individualization of learning. Unlike semantic webs and other contemporary trends of learning individualization, it is a brand new original approach to learning individualization, which makes it possible to adapt learning materials, not just the ?passing? through these materials or the user environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológia vzdelávania
ISSN
1335-003X
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
7-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—