Classification of Learning Styles for Adaptive Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86080799" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86080799 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/11:A12011MS
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classification of Learning Styles for Adaptive Education
Popis výsledku v původním jazyce
We live in a society in which information and communications technologies (ICT) are becoming a driving force for its development. E-learning is obviously a part of this. The basic thought for creation of an adaptive e-learning environment is respecting and supporting differing learning styles of students, by which it is then possible to prepare a learning environment that is more effective, with enhanced user-friendliness and quality. is paper describes a dra adaptive education model and the results ofthe first part of the solution - definition of learning styles, pilot testing on students and an outline of further research in the area of teaching styles of teachers.
Název v anglickém jazyce
Classification of Learning Styles for Adaptive Education
Popis výsledku anglicky
We live in a society in which information and communications technologies (ICT) are becoming a driving force for its development. E-learning is obviously a part of this. The basic thought for creation of an adaptive e-learning environment is respecting and supporting differing learning styles of students, by which it is then possible to prepare a learning environment that is more effective, with enhanced user-friendliness and quality. is paper describes a dra adaptive education model and the results ofthe first part of the solution - definition of learning styles, pilot testing on students and an outline of further research in the area of teaching styles of teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
199-212
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—