Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00365879" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00365879 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204" target="_blank" >10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time
Popis výsledku v původním jazyce
State trajectory planning is recently one of the main challenges for self driving/autonomous vehicles technology. The Minimum Violation Planing (MVP) approach provides a reliable and user intuitive framework for states trajectory planning. It provides possibility of various logic constraints, boundary conditions, dynamic constraints, and many others. The MVP is revisited in this paper with a special focus on the time efficiency of the algorithm. Two modifications of the MVP reducing the calculation time while not significantly compromising the trajectory quality are proposed in this paper. The vehicle yaw, yaw rate, north and east position, velocity, and battery state of charge variables planning is selected to compare the proposed planning framework modifications. The presented modifications and the original MVP algorithm are compared in selected test scenario, where significant calculation time reduction is shown while the plan optimality is not affected remarkably
Název v anglickém jazyce
Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time
Popis výsledku anglicky
State trajectory planning is recently one of the main challenges for self driving/autonomous vehicles technology. The Minimum Violation Planing (MVP) approach provides a reliable and user intuitive framework for states trajectory planning. It provides possibility of various logic constraints, boundary conditions, dynamic constraints, and many others. The MVP is revisited in this paper with a special focus on the time efficiency of the algorithm. Two modifications of the MVP reducing the calculation time while not significantly compromising the trajectory quality are proposed in this paper. The vehicle yaw, yaw rate, north and east position, velocity, and battery state of charge variables planning is selected to compare the proposed planning framework modifications. The presented modifications and the original MVP algorithm are compared in selected test scenario, where significant calculation time reduction is shown while the plan optimality is not affected remarkably
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GJ20-11626Y" target="_blank" >GJ20-11626Y: Koncept Koopmanova operátoru pro řízení komplexních nelineárních dynamických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2023 SICE International Symposium on Control Systems
ISBN
978-4-907764-76-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
27-32
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Kusatsu
Datum konání akce
9. 3. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000982571700003