Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00365879" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00365879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204" target="_blank" >10.23919/SICEISCS57194.2023.10079204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    State trajectory planning is recently one of the main challenges for self driving/autonomous vehicles technology. The Minimum Violation Planing (MVP) approach provides a reliable and user intuitive framework for states trajectory planning. It provides possibility of various logic constraints, boundary conditions, dynamic constraints, and many others. The MVP is revisited in this paper with a special focus on the time efficiency of the algorithm. Two modifications of the MVP reducing the calculation time while not significantly compromising the trajectory quality are proposed in this paper. The vehicle yaw, yaw rate, north and east position, velocity, and battery state of charge variables planning is selected to compare the proposed planning framework modifications. The presented modifications and the original MVP algorithm are compared in selected test scenario, where significant calculation time reduction is shown while the plan optimality is not affected remarkably

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle Dynamics Trajectory Planning: Minimum Violation Planning Modifications Reducing Computational Time

  • Popis výsledku anglicky

    State trajectory planning is recently one of the main challenges for self driving/autonomous vehicles technology. The Minimum Violation Planing (MVP) approach provides a reliable and user intuitive framework for states trajectory planning. It provides possibility of various logic constraints, boundary conditions, dynamic constraints, and many others. The MVP is revisited in this paper with a special focus on the time efficiency of the algorithm. Two modifications of the MVP reducing the calculation time while not significantly compromising the trajectory quality are proposed in this paper. The vehicle yaw, yaw rate, north and east position, velocity, and battery state of charge variables planning is selected to compare the proposed planning framework modifications. The presented modifications and the original MVP algorithm are compared in selected test scenario, where significant calculation time reduction is shown while the plan optimality is not affected remarkably

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ20-11626Y" target="_blank" >GJ20-11626Y: Koncept Koopmanova operátoru pro řízení komplexních nelineárních dynamických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2023 SICE International Symposium on Control Systems

  • ISBN

    978-4-907764-76-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    27-32

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Kusatsu

  • Datum konání akce

    9. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000982571700003