Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle Trajectory Planning: Minimum Violation Planning and Model Predictive Control Comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00359576" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00359576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/IV51971.2022.9827430" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV51971.2022.9827430</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV51971.2022.9827430" target="_blank" >10.1109/IV51971.2022.9827430</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle Trajectory Planning: Minimum Violation Planning and Model Predictive Control Comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    State trajectory planning is one of the primary self-driving cars technology enablers. However, state trajectory planning is a more complex and computationally demanding task compared to path planning. The vehicle’s east and north position, yaw, yaw rate, velocity, and battery state of charge variables trajectory planning with a particular focus on the safety and economy of the vehicle operation is concerned in this paper. Comparison of Model Predictive Control (MPC) and Minimum Violation Planning (MVP) used for trajectory planning is brought in this paper. The latter is a sampling-based algorithm based on the RRT* algorithm compared to the other optimization-based algorithm. A heuristic is introduced to convert the complex non-convex optimization planning task to a convex optimization problem. Next, MVP algorithm enhancement is proposed to reduce the calculation time. Both algorithms are tested on a selected testing scenario using a high fidelity nonlinear single-track model implemented in Matlab & Simulink environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle Trajectory Planning: Minimum Violation Planning and Model Predictive Control Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    State trajectory planning is one of the primary self-driving cars technology enablers. However, state trajectory planning is a more complex and computationally demanding task compared to path planning. The vehicle’s east and north position, yaw, yaw rate, velocity, and battery state of charge variables trajectory planning with a particular focus on the safety and economy of the vehicle operation is concerned in this paper. Comparison of Model Predictive Control (MPC) and Minimum Violation Planning (MVP) used for trajectory planning is brought in this paper. The latter is a sampling-based algorithm based on the RRT* algorithm compared to the other optimization-based algorithm. A heuristic is introduced to convert the complex non-convex optimization planning task to a convex optimization problem. Next, MVP algorithm enhancement is proposed to reduce the calculation time. Both algorithms are tested on a selected testing scenario using a high fidelity nonlinear single-track model implemented in Matlab & Simulink environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ20-11626Y" target="_blank" >GJ20-11626Y: Koncept Koopmanova operátoru pro řízení komplexních nelineárních dynamických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2022 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)

  • ISBN

    978-1-6654-8821-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    1931-0587

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    145-150

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Aachen

  • Datum konání akce

    4. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000854106700021