Digital Technologies for Lecturing and Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00367083" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00367083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.23919/EAEEIE55804.2023.10181616" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/EAEEIE55804.2023.10181616</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23919/EAEEIE55804.2023.10181616" target="_blank" >10.23919/EAEEIE55804.2023.10181616</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Technologies for Lecturing and Learning
Popis výsledku v původním jazyce
We are currently finalizing the Erasmus+ project DiT4LL – Digital Technologies for Lecturing and Learning. The project is primarily focused on innovative education practices in the digital age. It responds to the challenges revealed by coronavirus pandemic. Its outputs directly support the transition towards online and distance education. The project deals with the introduction of digital technologies and innovative and open pedagogical procedures, especially in the field of professional training in technology. It also seeks to overcome the limitations introduced by the conventional forms of online digital education having been used so far.In the paper we describe in detail the individual activities and outputs of the project: digital online learning tools making use of advanced technologies; MOOC courses; experimental virtual internships; international student digital competition; large-scale pilot testing; and verification of the modern digital teaching approaches by semi-professionals.
Název v anglickém jazyce
Digital Technologies for Lecturing and Learning
Popis výsledku anglicky
We are currently finalizing the Erasmus+ project DiT4LL – Digital Technologies for Lecturing and Learning. The project is primarily focused on innovative education practices in the digital age. It responds to the challenges revealed by coronavirus pandemic. Its outputs directly support the transition towards online and distance education. The project deals with the introduction of digital technologies and innovative and open pedagogical procedures, especially in the field of professional training in technology. It also seeks to overcome the limitations introduced by the conventional forms of online digital education having been used so far.In the paper we describe in detail the individual activities and outputs of the project: digital online learning tools making use of advanced technologies; MOOC courses; experimental virtual internships; international student digital competition; large-scale pilot testing; and verification of the modern digital teaching approaches by semi-professionals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EAEEIE 2023
ISBN
978-90-386-5690-8
ISSN
2376-4198
e-ISSN
2472-7687
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
88-92
Název nakladatele
Eindhoven University of Technology
Místo vydání
Eindhoven
Místo konání akce
Eindhoven
Datum konání akce
14. 6. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001035580700018