Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Importance of Scene Structure for Hardware-Accelerated Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00368559" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00368559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24132/CSRN.3301.60" target="_blank" >https://doi.org/10.24132/CSRN.3301.60</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/CSRN.3301.60" target="_blank" >10.24132/CSRN.3301.60</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Importance of Scene Structure for Hardware-Accelerated Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ray tracing is typically accelerated by organizing the scene geometry into an acceleration data structure. Hardware-accelerated ray tracing, available through modern graphics APIs, exposes an interface to the acceleration structure(AS) builder that constructs it given the input scene geometry. However, this process is opaque, with limited knowledge and control over the internal algorithm. Additional control is available through the layout of the AS builder input data, the geometry of the scene structured in a user-defined way. In this work, we evaluate the impact of a different scene structuring on the run time performance of the ray-triangle intersections in the context of hardware-accelerated ray tracing. We discuss the possible causes of significantly different outcomes (up to 1.4 times) for the same scene and identify a potential to reduce the cost by automatic input structure optimization.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Importance of Scene Structure for Hardware-Accelerated Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    Ray tracing is typically accelerated by organizing the scene geometry into an acceleration data structure. Hardware-accelerated ray tracing, available through modern graphics APIs, exposes an interface to the acceleration structure(AS) builder that constructs it given the input scene geometry. However, this process is opaque, with limited knowledge and control over the internal algorithm. Additional control is available through the layout of the AS builder input data, the geometry of the scene structured in a user-defined way. In this work, we evaluate the impact of a different scene structuring on the run time performance of the ray-triangle intersections in the context of hardware-accelerated ray tracing. We discuss the possible causes of significantly different outcomes (up to 1.4 times) for the same scene and identify a potential to reduce the cost by automatic input structure optimization.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Science Research Notes

  • ISSN

    2464-4617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3301

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    361-367

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85170554694