Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-time Rendering of Atmosphere and Clouds in Vulkan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00368871" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00368871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cescg.org/cescg_submission/real-time-rendering-of-atmosphere-and-clouds-in-vulkan/" target="_blank" >https://cescg.org/cescg_submission/real-time-rendering-of-atmosphere-and-clouds-in-vulkan/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-time Rendering of Atmosphere and Clouds in Vulkan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work presents a Vulkan-based implementation rendering volumetric clouds and atmosphere. We combine previously published solutions to produce a single unified look. We use Raymarching as the main method to render both the atmosphere and clouds. Furthermore, we use multiple precomputed look-up tables (LUTs) proposed by Hillaire to speed up the rendering of the atmosphere. We enhance these methods with the option to render volumetric clouds using a precomputed three-dimensional texture setup storing procedurally generated noise. With our final solution, we can render images in a high dynamic range. We apply post-processing effects and use adaptive luminance to transform the image into a low dynamic range for presentation.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-time Rendering of Atmosphere and Clouds in Vulkan

  • Popis výsledku anglicky

    This work presents a Vulkan-based implementation rendering volumetric clouds and atmosphere. We combine previously published solutions to produce a single unified look. We use Raymarching as the main method to render both the atmosphere and clouds. Furthermore, we use multiple precomputed look-up tables (LUTs) proposed by Hillaire to speed up the rendering of the atmosphere. We enhance these methods with the option to render volumetric clouds using a precomputed three-dimensional texture setup storing procedurally generated noise. With our final solution, we can render images in a high dynamic range. We apply post-processing effects and use adaptive luminance to transform the image into a low dynamic range for presentation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů