Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tetra-NeRF: Representing Neural Radiance Fields Using Tetrahedra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00369657" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00369657 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/23:00369657

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICCV51070.2023.01692" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICCV51070.2023.01692</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCV51070.2023.01692" target="_blank" >10.1109/ICCV51070.2023.01692</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tetra-NeRF: Representing Neural Radiance Fields Using Tetrahedra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neural Radiance Fields (NeRFs) are a very recent and very popular approach for the problems of novel view syn thesis and 3D reconstruction. A popular scene representa tion used by NeRFs is to combine a uniform, voxel-based subdivision of the scene with an MLP. Based on the ob servation that a (sparse) point cloud of the scene is often available, this paper proposes to use an adaptive represen tation based on tetrahedra obtained by Delaunay triangula tion instead of uniform subdivision or point-based represen tations. We show that such a representation enables efficient training and leads to state-of-the-art results. Our approach elegantly combines concepts from 3D geometry process ing, triangle-based rendering, and modern neural radiance fields. Compared to voxel-based representations, ours pro vides more detail around parts of the scene likely to be close to the surface. Compared to point-based representations, our approach achieves better performance. The source code is publicly available at: https://jkulhanek.com/tetra-nerf.

  • Název v anglickém jazyce

    Tetra-NeRF: Representing Neural Radiance Fields Using Tetrahedra

  • Popis výsledku anglicky

    Neural Radiance Fields (NeRFs) are a very recent and very popular approach for the problems of novel view syn thesis and 3D reconstruction. A popular scene representa tion used by NeRFs is to combine a uniform, voxel-based subdivision of the scene with an MLP. Based on the ob servation that a (sparse) point cloud of the scene is often available, this paper proposes to use an adaptive represen tation based on tetrahedra obtained by Delaunay triangula tion instead of uniform subdivision or point-based represen tations. We show that such a representation enables efficient training and leads to state-of-the-art results. Our approach elegantly combines concepts from 3D geometry process ing, triangle-based rendering, and modern neural radiance fields. Compared to voxel-based representations, ours pro vides more detail around parts of the scene likely to be close to the surface. Compared to point-based representations, our approach achieves better performance. The source code is publicly available at: https://jkulhanek.com/tetra-nerf.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX23-07973X" target="_blank" >GX23-07973X: Sjednocená Reprezentace 3D Map</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICCV2023: Proceedings of the International Conference on Computer Vision

  • ISBN

    979-8-3503-0719-1

  • ISSN

    1550-5499

  • e-ISSN

    2380-7504

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    18412-18423

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    2. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001169500503004